Studievalg og videregående studie

Kvote 2 Ansøgning

08. marts 2016 af gostil123 (Slettet)

Hej

Jeg bliver student til sommer og tænker på, at søge ind på tandplejeruddannelsen i Århus, men det bliver nok i kvote 2, da mit gennemsnit ikke er så højt. Derfor vil jeg spørge om der er nogle herinde, der har søgt ind på kvote 2 i tandplejerudannelsen og har nogle gode råd. Og kan jeg evt. se ansøgningen som inspiration? :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. maj 2016 af dannysannem

Hej

Jeg arbejder på Rønde Højskole som informationsmedarbejder, hvor vi bl.a. har en sygepleje/medicinlinje.

En gang spurgte jeg en tidligere elev, som nu læser til tandlæge og spurgte hende hvad hun tog med fra højskoleopholdet og sygepleje/medicinlinjen. Hun svarede således: 

Hej Danny,
Sygepleje/medicin linjen på Rønde højskole giver et godt indblik i de sundhedsfaglige fag. Jeg havde kun haft biologi på C niveau i gymnasiet, så efter opholdet var jeg bedre rustet til den første tid på studiet især mht. anatomi og biokemi. Jeg brugte også opholdet til at beslutte, om jeg skulle læse odontologi, fx synes jeg det var spændende at være med til at partere en gris og besøge universitetshospitalet. 
Hvis man søger ind på kvote 2 er det også rigtig godt at have på CV'et både det faglige aspekt og det menneskelige.
Jeg valgte højskolen på baggrund af denne linje, men i sidste ende fik jeg så meget mere ud af det. Socialt, kreativt, musikalsk og bare det at lære så mange mennesker godt at kende. 

Måske du kan bruge disse overvejelser til noget.


Skriv et svar til: Kvote 2 Ansøgning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.