Studievalg og videregående studie

Gennemsnit

25. marts 2016 af Rasmus123C

Hej :) 

Hvorvidt tror i gennemsnittet på de videregående uddannelser vil stige. De er jo ved at ramme loftet, og tror i derfor at gennemsnittet vil betyde noget engang i fremtiden :) 

Jeg er pt. 1.g'er og har et snit på 10.5 efter at det ganges med 1.08. - Jeg regner med at det bliver bedre....

Det er dog lidt frustrerende at man ikke ved hvad snittet bliver næste år eller næste år igen. Det kan jo sagtens stige... Men hvor højt tror i at gennemsnittet for at komme ind på Medicinstudiet bliver i 2018 hehe :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. marts 2016 af MaibritG

Tja, det afhænger jo af rigtige mange faktorer. Alt lige fra om diverse bonusser bliver afskaffet til reformering af kvote-systemet. Som det ser ud nu, så vil der enten være udsigt til status quo eller stigninger i adgangskvotienten. 

Ellers kan du jo overveje, at forberede dig til en ansøgning på kvote 2 ved blandt andet at få opbygget et studieorienteret CV. På den anden side, kan det jo også være at du ændrer uddannelsespræferencer i løbet af gymnasietiden.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
11. november 2020 af Rasmus123C

Opdatering: Til jer der læser dette opslag nu... I dag læser jeg medicin på 4. semester og er super glad for det :D Never give up!!


Skriv et svar til: Gennemsnit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.