Studievalg og videregående studie

Motiverede ansøgning til kandidatuddannelse

31. marts 2016 af Mikkel2345

Hej.

Jeg er lige blevet færdig med min motiveret ansøgning til kandidat uddannelse  i energiteknologi- og ville høre, om der er en, som har lyst til at læse den igennem og evt. rette de fejl der er? 

Det ville være en kæmpe hjælp.


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. april 2016 af MaibritG

Jeg synes umiddelbart ikke, at din ansøgning fortæller mig, hvad du helt præcist kan byde ind med. Jo, du skriver da at du har arbejde med semesteropgaver ifbm. andre fag, men du nævner ingen konkrete projekter.

Du skriver:

Min stærkeste egenskab er, at jeg har kendskab til software udviklingen,som ville kunne hjælpe mig med at udvikle energisystemer som er bæredygtig og at kunne finde pa° alternative løsninger inden for energisystemer.Jeg har ogsa° kendskab til ra°dgivende indenfor hvilke teknologi der skal anvendes. Der er ogsa° blevet arbejde med forskellige projektstyringsværktøjer, som jeg har arbejde med under mit studie.

MEN hvilke fag på din bacheloruddannelse har givet dig disse kompetencer og er der et match mellem dine BA-fag og så nogle fag på kandidaten. 

I skal vælge mig, fordi I fa°r en medstuderende, der brænder for at komme til at læse Energiteknologi og har arbejdet ma°lrettet pa° at tilegne sig viden om uddannelsen.Jeg gør en fortløbende indsats i form af selvudvikling og undervisning, tager gerne udfordringer op og griber morgendagen, selv om den er ukendt.

Det her afsnit er alt for klitche og unanceret. Du kunne ligeså godt have skrevet, at de skulle vælge dig fordi, at du har set alle afsnit af SvampeBob Firkant. Umiddelbart virker det som om, at du ikke har gjort dig særlig mange overvejelser eller har brugt tid på din ansøgning. Med andre ord, så virker det som om, at det er noget du har bikset sammen på en 10 minutters tid fordi, at ansøgningsfristen tilfældigvis er i dag.

Jeg kan i hvert fald ikke læse mig frem til en motiveret studerende i din ansøgning. Er du heldig får studiet ikke 35 ansøgere. Er du uheldig, kan du håbe på at de andres ansøgninger er elendige eller at du har valgt andre kandidatprioriteringer, der ikke har adgangsbegrænsning.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
07. april 2016 af Mikkel2345

Tak for svar. 

Men det er første gang jeg laver en Motiverede ansøgning. det som jeg har lavet er et udkast derfor har jeg brug for lidt hjælp til hvordan man skriver en motiverede ansøgning. jeg håber at du vil fortælle mig hvad jeg mangler og hvad jeg skal slette. jeg har ikke sendt den endnu 


Skriv et svar til: Motiverede ansøgning til kandidatuddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.