Almen studieforberedelse (AT)

Kan man nå at læse og analysere en roman?

04. april 2016 af aresiio (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Kan man nå at læse og analysere en hel roman i vores AT-forløb, som varer 20 dage ca.?


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. april 2016 af Eksperimentalfysikeren

Det kommer an på, hvor god man er til at læse, og hvor meget, man gør ud af det. Jeg er noget ordblind, men har for en del år siden skimmet en roman på 20 minutter! Ved en anden lejlighed tog det mig ca 2 timer at skimme en lærebog på 600 sider og skrive undervisningsplan. Så jeg vil tro, det kan lade sig gøre, med mindre man er meget ordblind.


Svar #2
04. april 2016 af aresiio (Slettet)

Altså en roman på ca. 300 ord på? 

- Og jeg er ikke ordblind 


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. april 2016 af Eksperimentalfysikeren

Regn nu ikke med de 20 dage.Der er altid et eller andet, der går galt. (næsten altid).

God fornøjelse.


Svar #4
04. april 2016 af aresiio (Slettet)

#3

Jeg mener bare om det er muligt i praksis at læse de 300 sider på 20 dage og lidt mere til.


Brugbart svar (1)

Svar #5
04. april 2016 af mmwhatchasay

hvis du sætter dig ned og gør det koncentreret og læser nogenlunde hurtigt kan du gøre det på 2-3 dage á 3-4 tror jeg.. I hvert fald hvis du læser 300 ord/minut, kan du når det på omkring 6 timer i alt mener jeg :)

Det går nok ;)


Brugbart svar (1)

Svar #6
04. april 2016 af Stats

Læs 50 sider om dagen. Dette vil tage ca. 6 dage.

Du notere personer (fysiske, psykiske, kulturelle og sociale kendetegn) samt relationen mellem personerne.

Du notere de forskellige miljøer forfatteren introducere dig for (stemning og tidsmarkører)

Historiske tid.

Temaer og evt. budskab.

Læs evt. lidt om forfatteren da det nogle gange vil være en hjælp når du skal læse romanerne.

(Man får vel også normalt omkring 50 siders læsning som lektie)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #7
04. april 2016 af aresiio (Slettet)

Tak skal i have allesammen.


Brugbart svar (0)

Svar #8
14. april 2016 af Studscientpol (Slettet)

#4

Det er muligt at læse 300 sider på en dag, hvis det er det man ønsker ;)


Skriv et svar til: Kan man nå at læse og analysere en roman?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.