Studievejledning

Er biologi nyttigt for mig?

05. april 2016 af Janess (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg står i denne her situation med at jeg gerne vil være kemiker. Jeg skal vælge et valgfag og min mor tænker at det vil være godt for min uddannelse vis jeg valgte biologi som valgfag. Under den studie retning jeg vil vælge har jeg biologi på C som også kan vælges på B. Nu står jeg bare og er lidt i tvivl om hvor nyttigt det vil være at have biologi på A når jeg gerne vil være kemiker. Jeg tænkte først at jeg gerne ville have enten Design eller Phsykologi men er nu lidt i tvivl.


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. april 2016 af Moderatoren

Hvis din fremtidige videregående uddannelse har Biologi A som adgangskrav, så er det en god idé at vælge det.


Svar #2
05. april 2016 af Janess (Slettet)

Jeg har sørget for at alle kravene er opfyldt hvor Biologi ikke er et krav. Jeg er bare i tvivl om hvvorvidt det ville være en god ide at tage biologi A nu hvor jeg gerne vil være kemiker


Brugbart svar (1)

Svar #3
05. april 2016 af Arccossintan (Slettet)

I visse områder af naturvidenskaben er grænsen mellem biologi og kemi lille. Interesserer man sig fx for, hvordan en celle kemisk set er opbygget, og hvordan metaboliske reaktioner foregår, er det bestemt ikke en dum idé at tage biologi på A niveau. Disse emner af biologien vil du jo også kunne beskæftige dig med på kemistudiet på universitetet. Under alle omstændinger vil biologi A være det mest relevante valgfag for dig at vælge, i blandt de tre du har nævnt, når du vil være kemiker.


Svar #4
05. april 2016 af Janess (Slettet)

Mange tak #3! er bare stadig lidt i tvivl om hvordan det vil være hvis jeg vælger biologi A som valgfag når jeg nu allerede har Biologi C som jeg kan vælge at opgradere til B! Ved du måske om der vil være en stor forskel mellem B og A fordi phsykologi interreserer mig nemlig også meget men selvfølge vil jeg gerne vælge det der vil være bedst for mimn uddannelse...


Brugbart svar (1)

Svar #5
05. april 2016 af Arccossintan (Slettet)

Jeg er desværre ikke klar over, hvor stort springet fra biologi B til A er, men dette kan din studievejleder eller den ansvarlige lærer på din skole helt sikkert svare dig på.


Skriv et svar til: Er biologi nyttigt for mig?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.