Studievejledning

Kan man komme ind på jurastudiet uden gymnasieafslutning, men LLB?

06. april 2016 af JensR123 (Slettet)

Jeg står til at få min Bachelor of Law (LLB) fra England til sommer efter 3 års studie. Umiddelbart var planen at tage advokat-træningskurset (legal practice course) umiddelbart efter jeg får min bachelor. Dog er jeg begyndt at spekulere i, hvis England melder sig ud af EU, om jeg så bør tænke på en karriere i Danmark i stedet for. Der ville min engelske LLB ikke være ret meget værd, om så mit ønske var at blive advokat eller ej. Jeg droppede ud af gymnasiet og har derfor ikke nogen gymnasieafslutning, der kan give mig optagelse på et universitet, overhovedet (jeg blev optaget alligevel på engelsk universitet), og som udgangspunkt bliver man jo så ikke optaget på universitetet. Jeg ved at Danmark har det med ikke at være alt for fleksibel med sådanne regler, så jeg undrer mig over, om en bachelor kunne være nok til optagelse. Jeg har ingen planer om at tage en HF, det ville føles som spild af tid, særligt da det ikke ville give mig nogle brugbare kvalifikationer - jeg kunne jo sagtens studere uden, så det ville føles tåbeligt at bruge 2 år bare for at få et stykke papir, der siger jeg er parat til at studere, når jeg nu har bevist at det ikke er nødvendigt. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. april 2016 af JulieW99

Kontakt det universitet du vil læse på, og hør dig ad.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Kan man komme ind på jurastudiet uden gymnasieafslutning, men LLB?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.