Billedkunst

Eksamensprojekt

06. april 2016 af wohoo1 - Niveau: C-niveau

Hey drenge og piger!

Jeg er igang med min eksamensprojekt i billedkunst. Mit overemne er identitet. Måske kunne nogen af jer, som har haft billedkunst tænke sig at dele deres ideer med mig. Jeg er slet ikke kommet igang - prøver lige nu på at finde ideer, men ja jo flere ideer, desto bedre er det ;) 

PS: Ideen skal selvfølgelig komme ind under identitet installation - det kan så være billede, maleri eller film osv. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. april 2016 af JulieW99

Jeg sidder selv fast, med det forfærdelige overemne "Hjemmet"

Og hvor lige identitet installation?

- - -

Vh Julie


Svar #2
06. april 2016 af wohoo1

haha jeg mente det skal være installation og emnet er identitet ups haha


Brugbart svar (1)

Svar #3
06. april 2016 af JulieW99

Hvorfor vil du lave installationskunst? Til dit eksamensprojekt har du helt frit valgt til at lave hvad du nu vil (antager jeg).

Men overvej følgende;

Hvad forbinder du med identitet?
Hvorfor vil du lave installationskunst?
Hvad skal beskueren føle?
Hvordan vil du integrere beskueren?

- - -

Vh Julie


Svar #4
06. april 2016 af wohoo1

Altså min lærer sagde ihvertfald at det skal være installation så derfor. Men tak for dit svar. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. april 2016 af JulieW99

Det lyder mystisk, at hun/han ligefrem bestemmer hvad jeres eksamensprojekt skal være... Installation kræver jo at beskueren kan deltage i det. Det er nok ikke den nemmeste ting til en eksamen, hvis du f.eks. vil lave et rum.

- - -

Vh Julie


Svar #6
06. april 2016 af wohoo1

Ja præcis :( det er også derfor jeg helt lost. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
13. april 2016 af KapperMo (Slettet)

Jeg kender ikke så meget til installationskunst, men har selv lavet et projekt en gang, hvor jeg igennem roser i forskellige farver og størrelser symboliserede at vi som udgangspunkt alle er ens, men vores identitet udvikles forskellige. Ved slet ikke om det er noget som du kan bruge :) 

Held og lykke med det!


Brugbart svar (0)

Svar #8
14. april 2016 af RAVNPET (Slettet)

Kan man ikke lave en skulptur, som beskriver identitet. Man kan fx lave et menneske som skulptur, hvor man hænger forskellige ting på/inden i mennesket. Man kan også lave et menneske, som ligesom har to sidder. Nu tænker jeg mest i mennesker, da det er mere håndgribeligt med identitet. Man kan også lave en skulptur i ler, hvor man kradser/skaber egenskaber ind i skulpturen.

Ideen med roser er også god, man kunn sagtens overfører den til et andet emne, fx et træ. Prøv at indrage farver, da det er noget man nemt kan komme op i i eksamen.

Håber det hjælper :)


Svar #9
15. april 2016 af wohoo1

Tusind tak for alle jeres svar :)

Skriv et svar til: Eksamensprojekt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.