Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Fejlbedømt SRP

07. april 2016 af pigen001 (Slettet)

Hej
Jeg har fået min SRP tilbage med emnet "den amerikanske drøm" og efter en snak med begge vejledere vil jeg gerne klage. Begge af mine vejledere vurdere den til et 10 tal, men cencor har været helt nede på 02.. Min vejleder har med hård kamp fået karakteren oppe på et 7 tal. 

Cencor mener at tværfaglighed var et problem, da jeg vægter det ene fag mere end det andet.
Har valgt engelsk A og samf. B 
Og derudover mener cencor, at mit samfundsfagsdel er alt sammen på C niveau. 

Vil derfor rigtig gerne få den læst igennem af en med noget samfundsfaglig viden.. og måske få nogle gode argumenter til et klagebrev så jeg kan få den godkendt? :(


Svar #1
08. april 2016 af pigen001 (Slettet)

Igen der har tid? :( det haster... 


Brugbart svar (1)

Svar #2
14. april 2016 af Kastberg93 (Slettet)

Haster det stadig? :-)

Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe, da jeg har engelsk og samfundsfag på B niveau.

Jeg tænker umiddelbart, at du skal være super glad for dit 7-tal, hvis censor har været helt nede på 02. Jeg har selv skrevet SRP før jul, og ved godt hvor meget man har kæmpet med denne opgave, og man er derfor også super ærgelig, hvis det ikke lige går som forventet.

Nu ved jeg ikke hvilket fag censor mener, du har vægtet mere end andet, men jeg har en veninde, som skrev i engelsk og dansk, og hendes scenarie minder meget om dit. Censor mente ikke hun skulle bestå, fordi der ikke var nok engelsk ind over, selvom hendes egen engelsklærer mente, at hun opfyldte alle krav. Hendes engelsklærer mente at hun umiddelbart lå til et 10-tal, men hun fik et 4-tal for den, hvilket hun i første omgang var rigtig ked af, men efter lidt tid valgte hun alligevel ikke at klage, hvilket hun ikke har fortrudt.

Problemet er, at når du klager, kan det gå begge veje med din karakter, og da det er den nye karakter, der er gældende, kan det gå endnu værre. Man skal derfor lige have det i mente, om man tør tage den risiko. Du har jo fået en karakter der trods alt ligger forholdsvis tæt på den, som du kunne forvente. Et 7-tal er nu også rigtig flot i SRP


Brugbart svar (1)

Svar #3
14. april 2016 af shushu2468 (Slettet)

Hvis det stadig kan bruges, så vil jeg gerne læse den :) 


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. april 2016 af hejmeddig8136281492 (Slettet)

Så skal det også lige siges at din karakter med høj sandsynlighed kan falde, hvis du vælger at klage


Svar #5
20. april 2016 af pigen001 (Slettet)

Jeg har stadig 2 dage til at skrive en klage så det vil betyde meget hvis i lige kan komme med nogle kommentarer. Jeg sender jer begge en besked med aflevering i morgen tidligt - og ska have tilbagemelding senest i morgen aften hvis jeg evt
skal kunne nå at sende min klage!


Skriv et svar til: Fejlbedømt SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.