Debat

Bærbar HVILKEN?

08. april 2016 af giggity (Slettet)

Hej sp :-)

Jeg er igang med mit 2 år på gym. Mit problem er, at min bærbar er begyndt at have problemer. Nu har jeg dog også haft den i 3 år. 

Mit spørgsmål er så, hvilken bærbar kan I anbefale? 

Jeg vil gerne have, at den skal være billig, men god, være pæn i designet (altså ikke en stor klods, som er tung og fylder), men den skal også hurtig. Den skal også gerne kunne holde længe i strøm!!

Håber I kan hjælpe :-)


Svar #1
08. april 2016 af giggity (Slettet)

hjælp


Svar #2
08. april 2016 af giggity (Slettet)

Det skal heller ikke være en mac :))


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. april 2016 af fosfor

Du får ikke nogen billig bærbar der holder strøm længe ved mindre du ved siden af køber et andet batteri (med større bund så computeren står skråt) end det medfølgende.

Jeg er dog ikke sikker på du bør købe en ny. Er du sikker på der er noget af dit hardware der fejler det mindste? Langt oftest vil sløvhed skyldes junk fra tidligere evt. uforsigtig brug, og så behøver du ikke andet end at cleane harddisken fuldstændigt og installere styresystemet på ny. Det er noget billigere..


Svar #4
08. april 2016 af giggity (Slettet)

Hm, okay så er det heller ikke så vigtigt. Har ikke så meget styr på det, men ja, bare den kan holde i lidt over et år.
Altså, jeg kan huske at efter et halvt år, da jeg havde købt den, havde jeg et problem med den. Nu har jeg fået et problem igen, som den har gjort tre gange. Hvor mine ikoner ved værktøjslinjen ikke dukker op, også kan jeg jo ikke komme på internettet, fordi google chrome og internet explorer ikke dukker op. Kun nogle ikoner dukker op. Den måde jeg løste problemet de tre gange, var at tænde og slukke computeren en hel dag. Den ene gang virkede den dog ikke i en HEL uge (der havde jeg heldigvis ferie). - jeg ved ikke hvordan man løser problemet og gider ikke have ordnet den til 2000 kr, så kan jeg jo bare købe en ny. Jeg kan virkelig ikke have det sker igen, fordi ja, med skole osv. Jeg aner heller ikke hvor jeg kan gemme ALLE mine dokumenter/pdf'er jeg har fået af lærer osv. GRATIS, så skal bare have en ny computer.


Svar #5
08. april 2016 af giggity (Slettet)

+ den er også begyndt at larme voldsomt meget.


Brugbart svar (0)

Svar #6
11. april 2016 af Eksperimentalfysikeren

Få fat i en USB-disk og tag backup af alle dokumenter.

Når du er færdig med det (og ikke før), går du ind i File Explorer og finder din disk. Højreklik på den og vælg egenskaber. I dialogboksen er der så mulighed for at køre to programmer, der renser ud på disken. Det ene fjerner filer, der ikke bruges mere, det andet flytter filerne rundt, så de bliver nemmere for coputeren at arbejde med.

Husk at tage backup jævnligt. Normalt mindst en gang om måneden, under et projekt flere gange om dagen. I sidste tilfælde selvfælgelig kun af projektet.

NB: Kontroller, om PC-ens ur går korrekt. Hvis ikke, kan det skyldes, at det batteri, der holder uret kørende mens resten af maskinen er slukket, trænger til udskiftning. Det samme batteri benyttes af en lagerkreds, der indeholder vitale oplysninger om computeren. Hvis det ikke virker, ved computeren ikke, hvilken disk, der sidder i den.

NB: Hvis komputeren støjer meget, bør du føle efter, om den bliver meget varm. Hvis der er kommet støv i den, kan den ikke køleordentligt og kan blive ødelagt. Overhedning kan vise sig som forskellige uforudsigelige fejl, men vil i den sidste ende bevirke bevirke totalskade.


Brugbart svar (0)

Svar #7
13. april 2016 af KapperMo (Slettet)

Jeg vil ikke anbefale en Mac - den er vældig fin, men det lyder slet ikke til, at du har brug for alt det den kan - altså køre grafiske programmer osv, så brug ihvertfald ikke så mange penge på sådan en :)


Brugbart svar (0)

Svar #8
22. april 2016 af Gademusikanten (Slettet)

Du kan også kikke på brugtmarkedet, fx. refurb.dk sælger brugte maskiner med særlig studierabat.. https://www.refurb.dk/student en HP EliteBook 8440p kunne være et fint valg, den har en Intel Core i5, so er ret godt, så du skulle være sikret de næste tre år med den..


Skriv et svar til: Bærbar HVILKEN?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.