Almen studieforberedelse (AT)

Stoffer og identitet - almen studieforberedelse AT

12. april 2016 af spejdermand (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Vi er lige startet på en AT uge, hvor vi som overemne har om identitet og kropsidealer. Jeg synes dog dette er et meget kedeligt emne, og er derfor begyndt at tænke på om man måske kunne bruge "stoffer/rusmidler" som et underemne vi så skal arbejde med.

Er der nogen der kan se en sammenhæng mellem identitet og kropsidealer, og rusmidler? og hvis der er nogle der er så kreative, kan i så også se en problemformulering for jer?

Hilsen spejdermand


Brugbart svar (1)

Svar #1
12. april 2016 af K92H (Slettet)

Jeg har lidt svært ved at forestille mig, hvordan kropsidealer kan kobles på rusmidler. Det bliver i hvertfald et meget indsnævret emne i så fald. 

Jeres underemne skal vel kunne kobles til både identitet og kropsidealer? Går ikke ud fra, at i kan vælge, om i kun vil arbejde med ét af emnerne?

I hvertfald kunne du måske godt lave noget om eksempelvis steorider, og hvordan det sættes i forbindelse med identitet og kropsidealer. 


Svar #2
12. april 2016 af spejdermand (Slettet)

Ja det er nemlig kropsidealer der ikke helt hænger sammen med rusmidler. Samtidig er det vel også svært at finde brugbar litteratur til emnet. Tror jeg finder et andet emne.


Skriv et svar til: Stoffer og identitet - almen studieforberedelse AT

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.