Studiejob

Studiejob eller ej... :/

13. april 2016 af KapperMo (Slettet)

Hej allesammen

Jeg er i det dilemma, at jeg simpelthen ikke kan finde ud af, om jeg skal få mig et studiejob... Jeg vil jo super gerne have pengene, men ved ikke om jeg har tiden til det :/ Og så synes jeg til tider folk ser lidt ned på en når man ikke har et studiejob.

Hvad tænker I?

Jeg læser til lærer btw.


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. april 2016 af OnceUponATime

Det synes jeg da slet ikke at de ser ned på. Jeg er næsten helt sikker på, at de bare er irriterede over, at du kan klare dig uden et studiejob, hvorimod de må presse sig selv til at arbejde for at klare det økonomisk.
Hvis du føler dig presset tidsmæssigt, og du kan klare dig økonomisk, skal du da helt klart lade være. Især hvis du føler, at det kan gå ud over dine karakter, som jeg forestiller mig har en betydning for, om du får job som færdiguddannet.

Hvis du derimod kunne tænke dig at tjene nogle få penge, kan du måske finde et let job, hvor du arbejder en dag om ugen, feks som privatunderviser, og herved tjener et par tusinde om måneden?
I mit (halve) sabbatår, tog jeg feks et let arbejde som privatunderviser i dansk for to nyankomne til Danmark fra Østeuropa. Der kunne jeg tjene et par kroner hver måned, hvilket var rigtig fint, og ikke et særlig tidskrævende arbejde.

Skriv et svar til: Studiejob eller ej... :/

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.