Teknologi

Digitaliseringen (Kamera) - Hvilke bøger?

13. april 2016 af Starostka (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej Studieportalen

Jeg skal til at skrive en afsluttende opgave for Teknologi Historie.

Jeg har valgt at fokusere på det Digitale Kamera og dens teknologiske historie. Nogen af jer derude der kender til nogle bøger/info der beskriver det Digitale Kameras historie fra da det først blev opfundet tilbage i 1800-tallet?

Jeg skal have noget godt materiale jeg kan bygge min opgave op omkring. Tager på biblo i morgen, men hvis i kender til nogle gode E-bøger/sider der ikke bare beskriver hvordan et kamera virker men mere historien bag den, ville det være superduper!

Mvh

Starostka


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. april 2016 af hesch (Slettet)

Blev det digitale kamera opfundet i 1800 tallet ? ?

Altså der er hverken negative eller positive billeder i et digitalt kamera.

Der er bare ettaller og nuller på et memory-kort.


Svar #2
14. april 2016 af Starostka (Slettet)

Ja den første digitale sensor blev set i et Fuji kamera i 1800 tallet. "Så vidt jeg ved"

Det var atlså første gang man tog et billede som konverterede lys til pixels og skrev dem til et hukommelseskort.

Vi vil undersøge hvad denne digitale teknologi har haft af betydning for samfundet efterfølgende og hvordan selve teknikken fungerer, altså hvordan kameraet konverterer billedet fra analogt til digital form. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. april 2016 af hesch (Slettet)

#2: Ad: Det var atlså første gang man tog et billede som konverterede lys til pixels og skrev dem til et hukommelseskort.

"Hukommelseskort", i nutidens forstand, indeholder bl.a. millioner transistorer, der styrer skrivnings- og læsningsfunktionen. Men transistoren blev opfundet i 1947, skriver man her:

https://da.wikipedia.org/wiki/Transistor

Har du en kilde vedr. pixels/transistorers eksistens i 1800-tallet?


Skriv et svar til: Digitaliseringen (Kamera) - Hvilke bøger?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.