Geografi

NG - Milankovitch-cyklus

13. april 2016 af Rezwan9 (Slettet) - Niveau: A-niveau

(Synes seriøst, de burde tilføje NaturGeografi som et fag/kategori i spørgsmål-feltet)

Hej alle!

Jeg kan ikke finde hoved eller hale på, hvordan Milankovitch's diagram (billede vedhæftet) skal aflæses.

For nyligt udførte jeg et feltarbejde af kridtlag på Møns Klint, og fik nogle målinger af disse kridtlag. Nu skal vi til at lave en aflevering af det, og skal inddrage resultaterne samt aflæse på Milankovitch's diagram, men jeg aner ikke, hvordan det skal gøres.

Jeg har vedhæftet nogle billeder af diagrammet, vores resultater og opgavevejledningen, så hvis nogen vil være sød at forklare mig, hvordan det skal gøres, så vil jeg være supertaknemlig!

Forresten, jeg skal fokusere på "Indirekte målt temperatur-variation". Dvs. jeg har brug for hjælp til at koble mine resultater til den blå graf på diagrammet, fik jeg ikke nævnt før.

Lidt teori til en formulering af en evt. forklaring til, hvad vi kan udlede af aflæsningen ville bare være super!

På forhånd, tak!


Svar #1
13. april 2016 af Rezwan9 (Slettet)

Hov, forkert billede :)

Vedhæftet fil: Milankovitch's diagram


Svar #2
13. april 2016 af Rezwan9 (Slettet)

Vedhæftet fil: Opgaveformuleringen


Svar #3
13. april 2016 af Rezwan9 (Slettet)

Vedhæftet fil: Mine resultater (Og omregnet, så det passer størrelsesforholdet i Milankovitch's diagram)


Svar #4
13. april 2016 af Rezwan9 (Slettet)

Vedhæftet fil: Alæsning (Mit forsøg på det i hvert fald)


Skriv et svar til: NG - Milankovitch-cyklus

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.