Debat

Det frie gymnasium

18. april 2016 af Olliesk8
Skal starte på STX efter sommer og havde kigget på to gymnasier i indre København; Det Frie og Gefion. Var utroligt sent ude med min ansøgning, men er blevet accepteret på Det Frie og har ikke fået svar fra Gefion endnu. Synes Det Frie ser fedt ud og de har den helt perfekte studieretning til mig. Mit spørgsmål er bare, om det måske er lidt for flippet til mig? Efter at have set på Google billeder ser det ret voldsomt ud, men det kan godt være det er ret fedt? Nogle der kan anbefale noget, måske også Gefion hvis jeg bliver optaget.

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. april 2016 af K92H (Slettet)

Jeg har som sådan ikke hørt noget dårligt om Det Frie. Men jeg vil nok give dig ret i, at det nok er meget flippet i forhold til andre gymnasier. De har, så vidt jeg har forstået, et såkaldt skoledemokrati, hvor eleverne er med til at tage en masse beslutninger, som man normalt ikke er en del af på et "almindeligt" gymnasium (f.eks. ansættelse af lærere, dagsorden, undervisning osv.). 

Jeg så en dokumentar om dagligdagen på gymnasiet engang, og umiddelbart virkede det faktisk som et super fedt gymnasium. De har i hvert fald meget indflydelse på deres skolegang, og det virker ikke til, at der som sådan er autoritet på samme måde som på andre gymnasier.

Du kan jo evt. tage ud og besøge det og bede om at få en rundvisning, hvis du er i tvivl, om det er noget for dig.


Skriv et svar til: Det frie gymnasium

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.