Samfundsfag

Politisk dagsorden

22. april 2016 af Augustthomsen (Slettet) - Niveau: B-niveau

Goddag,

Jeg er i gang med en samfundsfagsaflevering der handler om magt og medier. Til sidst i opgaven skal jeg diskutere hvem der sætter den politiske dagsorden, i et indslag fra TV avisen. 

Jeg forstår godt som helhed hvad den politiske dagsorden er; altså om det er borgene, mediet eller politikerne der bestemmer hvad der skal forhandles om pt. Men jeg synes det hele virker meget abstrakt oog kan ikke finde ud af hvordan jeg skal finde ud af hvem der sætter dagsordenen. For mig virker er det svært at skelne mellem mediet, politikerne og borgene. 

Jeg er også i tvivl om, om der kun er én der sætter dagsordenen, eller om der er flere på en gang.

Vil være glad for hjælp :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. april 2016 af MHR1993 (Slettet)

#0

Nu har jeg af gode grunde ikke set indslaget. Fortæl lidt om nyhedsindslaget hvis du vil have mere specifik hjælp.
Din opgave går ud på at diskutere, så du kan sagtens diskutere hvem der sætter den politiske dagsorden, dvs. forklare hvorfor det ikke er 100 % klart hvem der sætter den politiske dagsorden.


Svar #2
22. april 2016 af Augustthomsen (Slettet)

https://www.dr.dk/tv/se/tv-avisen/tv-avisen-2016-03-29-3#!/21:24

Jeg har valgt indslaget der starter ved 18:08 

Og jeg tænker at det er politikerne der har sat dagsordenen, da det er dem der har startet det hele med deres lovforslag. 


Skriv et svar til: Politisk dagsorden

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.