Dansk Historieopgave

Hjælp til DHO! Det haster!!

25. april 2016 af Mm98 - Niveau: A-niveau

Hej, jeg skal snart skrive DHO, så jeg skal finde ud af hvilket emne jeg har tænkt mig at vælge til i morgen.
jeg har valgt at skrive Historie, så jeg har disse valgmuligheder:

- Romerriget
1) det romerske slaveri

- middelalderen
2) det første korstog
3) Den sorte død

- De store opdagelser
4) Columbus og opdagelsen af Amerika
5) Aztekerriget og den spanske erobring

- Vikingetiden
6) Harald blåtand
7) Svend tveskæg og erobring af England.

Jeg ville spørge, om der er nogle, der ved hvad der er bedst at vælge, sådan så jeg har meget at skrive om. ps. hvis jeg fx vælger Vikingetiden må jeg kun vælge et underemne, enten Harald blåtand eller Svend tveskæg - bare så i ikke misforstår 1) 2) 3).....osv.

Jeg håber i kan hjælpe :)
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. april 2016 af JulieW99

Meget er ikke nødvendigvis bedst. Tag det emne du synes er mest interessant. Nu det er danskhistorieopgave, ville jeg nok vælge noget danmarkshistorie. F.eks. pesten. Det er essentielt i opgaver som denne at du vælger noget du synes er interessant. Ingen gider skrive 10 sider om noget, som de synes er røv kedeligt.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. april 2016 af Meti0029 (Slettet)

Jeg holder mig enig med overstående. Det kan hurtig blive noget lort og rigtig træls, hvis du ikke synes emnet er interessant. Så vælge det emne der lyder mest spændende så skal resten nok komme :)


Svar #3
25. april 2016 af Mm98

#1 Jamen, jeg skal vælge en af de ovenstånde ting. Jeg har desuden valgt at skrive i faget historie, og ikke både dansk og historie :) - at skrive om pesten lyder egentlig meget spændende, men det tror jeg ikke, at jeg har mulighed for, eftersom jeg har valgt Historie og ikke Dansk/historie.

der er så meget jeg vil skrive om, derfor vil jeg spørge jer, hvilken af ovenstående synes i lyder mest spændene at skrive om? :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. april 2016 af Meti0029 (Slettet)

Nu da jeg skrev DHO skrev jeg i dansk, hvilken af emnerne tror du selv vil være nemmest at finde kilder til? :) Men har selv, dog ikke til DHO skrevet om korstogene, hvilket jeg synes var spændende.


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. maj 2016 af JulieW99

#3

Nu var der jo også pest i resten af Europa, og slog 1/3 af befolkningen ihjel. Jeg tror sagtens du kan få lov. At skrive i historie udelukker ikke at det er danmarkshistorie.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Hjælp til DHO! Det haster!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.