Tysk

Tysk sætninger om fremtid

25. april 2016 af BettiHulka - Niveau: 9. klasse

Hej. jeg har skrevet en masse sætninger om min fremtid da jeg skal fremlægge det i tysk. Jeg ville blive meget taknemmelig hvis nogen havde lyst til at læse det igennem om se om det er forståeligt. jeg har prøvet mig frem med til fire kasuser men ret mig endelig hvis i har lyst.

Vedhæftet fil: Studieportalen tysk.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. april 2016 af Stygotius

Dette "tyske" er for kaotisk til at man kan rette det. Der er ikke særlig meget tysk i det.

Har du f.eks. nogensinde hørt at tyske navneord skrives med stort begyndelsesbogstav??


Svar #2
26. april 2016 af BettiHulka

tak for feedback, men måske skulle du tænke over din måde at snakke til andre mennesker på, da jeg flere gang har oplevet dig som en smule uhøflig.

Og.. som sagt skal det fremlægges, mudtligt, så nej jeg har ikke skrevet med stort begyndelsesbogstav i navneord.


Brugbart svar (1)

Svar #3
26. april 2016 af meitner

Nach dem Gymnasium verreise ich vielleicht, weil ich will gern die Welt erleben. 

... Ich mag, wenn ich alt werden.

... weil so ich viele verschiedener sportarten probieren kann.

Det er en smule uforståeligt. Nogle sætninger er ikke helt forståelige, så måske skal du tage et kig mere og læse det igennem nogle par gange. Jeg har gjort dig opmærksom på de tre ovenstående sætninger, men der er vist flere :-)

& jeg er sikker på, at Stygotius ikke er ude på at være uhøflig – mere ærlig og direkte. 


Svar #4
26. april 2016 af BettiHulka

Mange tak :-)


Brugbart svar (0)

Svar #5
26. april 2016 af Stygotius

Der er ingen der ønsker at være uhøflig, men et svar skal vel være dækkende og sige tingene som de er for at det kan bruges til noget. Vi kan vel ikke komme og puste hver gang nogen falder og slår knæet.

Du er formodentlig interesseret i at vide hvad du kan og ikke kan.

Hvis noget er kaotisk og ikke bare kan rettes, skal det vel siges klart.

jess1154 har helt ret.

Du gør i øvrigt nok klogt i at vænne dig til altid at skrive tyske navneord med stort bogstav  -for din egen skyld. Det er farligt at tillægge sig dårlige vaner.

P.S.

-"Efter gymnasiet" er vel en gang i fremtiden, og derfor kan man ikke bare bruge nutid (som på dansk), men må bruge en fremtid  (verreise)  - -med "werden".


Skriv et svar til: Tysk sætninger om fremtid

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.