Dansk

Metafor???

26. april 2016 af susannewinther (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej.

Jeg føler, der er noget man siger om nogen, der er helt ens.

"De var som..."

to brødkrummer eller noget i den stil.

Håber, I forstår og kan hjælpe.

Tak på forhånd :)


Svar #1
26. april 2016 af susannewinther (Slettet)

eller "..som to ærter i en dåse."

Er der noget, der hedder det? Haha


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. april 2016 af Heptan

Tvillinger?


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. april 2016 af Stygotius

susannewinther,

Hvad i alverden mener du??


Svar #4
26. april 2016 af susannewinther (Slettet)

Jeg er kommet i tanke om det nu, ellers tak :)
"De er som to dråber vand"

Brugbart svar (0)

Svar #5
26. april 2016 af Stygotius

Hvad har det med metaforer at gøre ??


Svar #6
26. april 2016 af susannewinther (Slettet)

Jeg vidste ikke, om det var en metafor - skrev det jo også efterfulgt af en masse spørgsmålstegn :)

Men det er vel ligemeget nu

Brugbart svar (0)

Svar #7
26. april 2016 af Stygotius

Ja, det er det nok, -eller måske  oven i købet  "lige meget".


Brugbart svar (0)

Svar #8
02. maj 2016 af sofienielsen03 (Slettet)

Stygotius,

hvor opstår dit behov for at være så (undskyld) pisse bedrevidende?

Jeg støder gentagende gange på dine flabede, helt uprovokerede og nedladende svar, og jeg undrer mig. Hvad ligger egentlig til grund for disse, og synes du i det hele taget, at du hjælper nogen i sådanne situationer? Javist er "lige meget" i to ord, og måske er dette indlæg ikke det bedste eksempel på et grundlag for en opsang, men indimellem ville det klæde dig at sænke paraderne en smule. 


Brugbart svar (0)

Svar #9
02. maj 2016 af Stats

#8

Det er derfor at mobning skal stoppes i en tidlig alder. Ellers så får man personer, som bliver skide hamrende dygtige i ét område og dermed kan de komme af med deres mangeårige frustrationer, ved at nedgøre de andre når de bevæger sig ind på deres felt..

Hvis man ikke er god til noget, og på et tidspunkt finder man en interesse som man oven i købet havde et skjult talent for, så vil personen gøre alt for at styrke sit talent (og beskytte troen om "jeg er god til det her")

Men derudover, så må jeg så sandeligt også erkende, at han ekstrem meget viden indenfor sit felt.

Jeg har med vilje valgt at lave stavefejl, kommafejl, og andre grammatiske fejl. Derfor behøves der ikke at kommenteres på disse. :)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #10
03. maj 2016 af sofienielsen03 (Slettet)

Uden tvivl. Og han skal have ros for de utallige, meget behjælpelige svar, han også skriver - beklager, at jeg udelod dette :) 


Brugbart svar (0)

Svar #11
03. maj 2016 af Stygotius

Ja, ja, længe leve middelmådigheden.

I dag kan en en der kalder sig "universitetsstuderende" og en der går i 3.g., ikke udtrykke sig på sit eget sprog, -se blot #8 og #9. Det er da noget at være stolt af.


Skriv et svar til: Metafor???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.