Studievalg og videregående studie

Forudsigelse af adgangskvotienter

27. april 2016 af Loui2201 (Slettet)

Hej. Jeg ønsker at studere Statskundskab på SDU, og jeg kan se, at adgangskvotienten for 2015, kvote 1, var 8,3. Jeg har et gennemsnit på 8,7, og ville høre, om det overhovedet, på nogen tænkelig måde, er muligt at forudse, om der er en chance for, at jeg kan blive optaget. Jeg ved ikke en dyt om det, men leder efter nogen, der muligvis ved, hvor meget adgangskvotienter plejer at "hoppe" fra år til år, eller om det er så forskelligt, at det overhovedet ikke er til at sige.

På forhånd tak,

Louise.


Brugbart svar (1)

Svar #1
27. april 2016 af Moderatoren

Nej, det er ikke muligt. 

Men du evt. tjekke hvor meget det er "hoppet" de seneste år på SDU.


Brugbart svar (1)

Svar #2
27. april 2016 af 123434

Hvis adgangskvotienten skulle springe med 0,4 så ville det godt nok være meget. Søg statskundskab på SDU som din førstepriotritet. Pensummet på samfundsfag på SDU er det samme som på statskundskab de to første år. Snittet på samfundsfag er lidt mindre end på statskundskab, så søg den som din anden prioritet, så kan du have ro i sindet for, så er du garanteret en plads med dit flotte gennemsnit. Man kan godt hoppe fra samfundsfag til statskundskab og omvendt, inden man er nået alt for langt ind i uddannelsen


Svar #3
27. april 2016 af Loui2201 (Slettet)

Tusind tak for begge svar. 123434, jeg vil gøre som du siger. Jeg var slet ikke klar over, at samfundsfag og statskundskab havde den forbindelse, studiemæssigt.


Skriv et svar til: Forudsigelse af adgangskvotienter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.