Erhvervscase

Hjælp til erhvervsøkonomi

27. april 2016 af Tanjapi (Slettet)

Jeg har en opgave i Erhvervsøkomi C, jeg kunne tænke mig at få hjælp til. Er der en venlig sjæl som kan hjælpe?

Café Tusindfryd indkøber bl.a. produkterne Kerne og Uzo.

Det er handelsvirksomheden Tango A/S, der forhandler produktet Kerne. For dette produkt har Tango A/S fastsat en minimumsbeholdning på 1.500 stk. Når lagerbeholdningen når ned på dette antal, bestiller man 3.000 stk. Kerne hos virksomhedens sædvanlige leverandør. Leveringstiden er på 14 dage.

Redegør for, hvilket disponeringssystem Tango A/S anvender ved indkøb af Kerne.
Redegør for de "risici", der er forbundet med det dette disponeringssystem.

Det er engrosvirksomheden Kreol A/S, der forhandler produktet Uzo. Ved slutningen af hver måned optæller Kreol A/S beholdningen af Uzo. Ved slutningen af hver måned optæller man beholdningen af Uzo. Virksomheden bestiller herefter varen hjem. Indkøbsmængden svarer til forskellen mellem en fastsat maksimumbeholdning på 500 flasker Uzo og den optalte beholdning. Leverandøren har en leveringstid for Uzo på 10 dage.

Redegør for, hvilket disponeringssystem Kreol A/S anvender ved indkøb af Uzo.
Redegør for de "risici", der er forbundet med det dette disponeringssystem.


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. maj 2016 af Traeningsguiden (Slettet)

problemet er, at likviditeten er på prøve hver eneste gang at de køber 3000 stk. hjem. Det er altså 3000 x beløb som de ikke kan bruge på markedsføring/afsætning, betalinger af regninger osv. 

Jeg tænker at cafe tusindfryd benytter sig af et beslutningssøttesystem, der består af udtræk fra en database de har. 


Skriv et svar til: Hjælp til erhvervsøkonomi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.