Debat

Valg af uddannelse?

27. april 2016 af JulieW99

Hej SP.

Lad os tage en lille snak om uddannelse. Hvad videregående udannelse har I valgt - hvilken vil I gerne have? Og ikke mindst - hvorfor?

Hold tonen, inspirer hinanden og giv evt. råd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. april 2016 af Studentos

Ville være spændende at høre, hvad du vil bruge det til / få ud af det. 


Svar #2
27. april 2016 af JulieW99

Refleksioner over mit eget valg. Jeg havde en yderst interessant samtale omkring uddannelse med min veninde i år.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. april 2016 af nera

Jeg antager at du går i niende. Bedste valg, som åbner op for det meste, er selvfølgelig STX og HTX. HTX er dog mere baseret på matematik.


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. april 2016 af Skaljeglavedinelektier

Det lyder lidt mere, som om der tænkes på uddannelse efter gymnasiet. Hvad tænker du selv på at læse?


Svar #5
27. april 2016 af JulieW99

#3, som der står, går jeg på gymnasiet.

#4, jeg regner med at søge ind på molekylær biomedicin i 2018, hvor jeg også bliver student. Det tager jeg en bachelor i på KU, og så fortsætter jeg på den nye kandidat Immunology and inflammation, ligeledes på KU.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. april 2016 af Skaljeglavedinelektier

Det lyder rigtigt godt. Held og lykke med gennemsnittet, det er jo ikke helt småt. 


Svar #7
27. april 2016 af JulieW99

#6, nej det kan man ikke påstå, haha. Der står dog på uddannelsen på KU's side at det i 2018 er 6,00. Jeg antager at der eventuelt kommer en adgangsprøve. Ellers må jeg forsøge mig med kvote 2.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #8
27. april 2016 af Skaljeglavedinelektier

Ja, det er jo en lille ændring i forhold til 12,1. 


Svar #9
27. april 2016 af JulieW99

Det kan man vidst ikke komme udenom. Det er derfor jeg gætter på at der kommer en optagelsesprøve/samtale.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #10
27. april 2016 af Skaljeglavedinelektier

Du kan jo altid håbe, men ellers kan du jo bare gå efter at komme ind med snittet. 


Svar #11
27. april 2016 af JulieW99

Der er et godt stykke vej fra 8,7 til 12,1, hæhæ. Jeg regner stærkt med at hæve det, men hvor meget jeg kan? Ja det tør jeg ikke sige. :)

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #12
27. april 2016 af Skaljeglavedinelektier

Ja men det er ikke umuligt. 


Svar #13
27. april 2016 af JulieW99

Bestemt ikke. Men jeg er også af den optik at jeg ikke vil presse mig selv mht. mentalt helbred. Depression og spiseforstyrrelse igen tiltaler mig ikke.

Hvad vil du gerne læse?

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #14
27. april 2016 af Skaljeglavedinelektier

Ja helbredet er trods alt vigtigere. 

Jeg er lidt i nogle forskellige lejre(i prioriteret rækkefølge som det er på nuværende tidspunkt): Medicin, historie eller palæntologi(geologi). 


Svar #15
27. april 2016 af JulieW99

Det er det uden tvivl. Jeg klarede mig dog ud af folkeskolen med et snit på 10 trods de ting, men jeg tror ikke det er helt så nemt i gymnasiet.

Uh, det lyder jo ganske spændende. Jeg har også kraftigt overvejet historie eller medicin. Det med patientkontakt er bare ikke mig, tror jeg i hvert fald ikke.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #16
27. april 2016 af Skaljeglavedinelektier

Det er jo værd at gøre op med sig selv. Det er trods alt en stor del af det. 


Brugbart svar (0)

Svar #17
27. april 2016 af nera

Lyder spændende. Jeg går i 2.G og tænker ikke spor meget over uddannelsen efter, da gymnasiet har sit eget at byde på. (Naturvidenskabelig linje).


Brugbart svar (0)

Svar #18
27. april 2016 af Skaljeglavedinelektier

Hver ting til sin tid. Det er lidt mere relevant for mig. 


Brugbart svar (0)

Svar #19
27. april 2016 af nera

Hvilken linje går du på?


Brugbart svar (0)

Svar #20
27. april 2016 af BadBoyBard (Slettet)

Cand.polit med formål at komme ind på en Ph.D. i økonomi. 

Jeg kunne ikke forstille mig at læse på nogen form for anden uddannelse, da økonomistudier er vejen til et top job i DK, men så sandlig også udlandet. 


Forrige 1 2 Næste

Der er 34 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.