Matematik

Akut hjælp

28. april 2016 af Divyaa (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej jeg har akut brug for hjælp til disse matematik opgaver, det er en min sidste afllvering. Jeg har virkelig haft svært ved opgaverne.

HJÆLP?!!!


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. april 2016 af Skaljeglavedinelektier

Skriv hvilke spørgsmål/udregninger du har svært ved. 


Svar #2
01. maj 2016 af Divyaa (Slettet)

En person underskriver en leasingkontrakt på en brugt bil. Personen skal betale et engangsbeløb på 17 500 kr. Derefter er der en månedlig betaling på 2795 kr. a) Indfør passende betegnelser, og opstil en model til beskrivelse af udgifterne til leasingkontrakten. En tilsvarende brugt bil kan købes kontant for 139 000 kr
b) Hvor mange måneder tager det, før udgifterne til leasingkontrakten overstiger 139 000 kr.? 


Opgave 3 For en kegle gælder 1 2 π 3 V rh = ⋅⋅ ⋅ , hvor V er keglens rumfang, r er radius i grundfladen, og h er højden. a) Hvor høj er en kegle med radius 4 cm og rumfanget 150 cm3 ? 

Opgave 5 Ved fodring af hunde med et bestemt foder er sammenhængen mellem hundens vægt x, målt i kg, og den anbefalede daglige fodermængde y, målt i gram, bestemt ved funktionen 0,75 y = 25⋅ x . a) Hvor meget foder anbefales der til en hund på 40 kg? En hundeejer har to hunde. Den ene af de to hunde vejer 30 % mere end den anden. b) Hvor mange procent mere foder skal den tunge hund have? 

Opgave 7

Tabellen viser antallet af registrerede tilfælde af influenza H1N1 (svineinfluenza) i USA i 2009. Antal dage efter 17. maj 2009 0 8 Antal registrerede tilfælde 4714 6552 I begyndelsen af influenzaepidemien kunne udviklingen beskrives ved en model af typen x y = b ⋅ a , hvor y er antallet af registrerede tilfælde, og x er antal dage siden 17. maj. a) Bestem tallene a og b. b) Bestem fordoblingskonstanten. Gør rede for, hvad dette tal fortæller om udviklingen. c) Hvornår ville antallet af registrerede influenzatilfælde passere 21 000 ifølge modellen? Kommentér modellen, når det oplyses, at antallet af registrerede influenzatilfælde passerede 21 000 efter 36 dage. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. maj 2016 af Skaljeglavedinelektier

Hvad lyder dine egne bud på? 


Skriv et svar til: Akut hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.