Dansk

Kim Fupz Aakeson

30. april 2016 af katrine0301 (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hej:)
Jeg har trukket Kim fupz som fordybelsesområde til dansk mundtlig eksamen, jeg tænkte derfor om der var nogle af jer der lå inde med nogle forslag, til hvilken novelle jeg kunne vælge. Da vi har læst "Jomfruen", "Tennis" og "Drengen der ikke vidste hvad han ville" i klassen kan jeg ikke vælge dem, da de jo ligger under vores pensum.
Novellen jeg vælger skal gerne ku' perspektiveres til en eller to i vores pensum, jeg prøver lige at se om jeg kan ligge vores pensum ind, og ellers så er jeg åbne for forslag.
Så hvilken novelle af Kim fupz' skal jeg vælge, og hvilken anden tekst eller andet jeg kan perspektivere til den valgte novelle.
Kunne være super dejligt hvis du var villig til at hjælpe mig, da jeg står i lidt af et dilemma.
Mvh Katrine

Svar #1
30. april 2016 af katrine0301 (Slettet)

P

Brugbart svar (0)

Svar #2
01. maj 2016 af 2dinner (Slettet)

Jeg synes, at morgenmad er en rigtig god novelle af Kim Fupz. Den kan i hvert fald perspektiveres til 'Kong Ost og Prins Kniv' af Louis Jensen, men jeg ved ikke, om den kan perspektiveres til de andre, du har læst.

Ellers så spørg din lærer. et er meningen, at han/hun skal hjælpe dig med at finde et prøveoplæg. :)


Skriv et svar til: Kim Fupz Aakeson

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.