Tysk

Tysk ... hjææælp

01. maj 2016 af Tulle0211 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle

Jeg har utrolig svært ved tysk og kæmper med det. Jeg har fået skrevet en tekst her men aner ikke om det er nogenlunde rigtig ..

Hvis nogen kunne hjælpe med at rette noget af det, da den skal afleveres i aften ? behøver ikke være hele teksten  :)

Paul ist ein Milionær und ein Social-Media-Junkie.
Der Film handel von ein Lotto-Millionär-Mann namens Paul. Er ist besessen von Vorlieben und Facebook und Facebook-Status, nachdem er bekommt ein Millionär und erhalten 47  Anfragen an einem Tag. (7)Er ist wild mit Entsendung Bilder auf Facebook von seinem Alltag und liegst der anderen Fotos. Er wird gern von verschiedenen Personen. (3)Er Liebe folgen bis auf mag. Wir hören und sehen die verschiedenen Ereignisse, er von Gewürznelken und was Ereignisse bekommt er für mag. (3)+(4)Er ist Freunde mit einem Kerl auf Facebook geworden, den er nie kennengelernt hat. Am Ende des Films treffen sie noch zu Lebzeiten. Paul ist zu naiv und glaube er auf seiner neuen Facebookven verlassen kann. (5)+(8)Er kommt zum Auto an, wo seine Facebookvennen trifft. Statt eine gemütliche neue Freundschaft wird er entführt und entführt entfernt. Seine Entführung kommt im tv.

Den danske tekst hedder således:

Kortfilmen handler om en lotto-millionær mand der hedder Paul. Han er blevet besat af likes og Facebook, og Facebook statusser, efter han er blevet millionær og modtaget 47 anmodninger på en dag. Han er blevet vildt med at poste billeder på Facebook af hans hverdag, og liker andres billeder. Han får likes fra forskellige mennesker. Han er helt vild med at følge op på likes. Vi hører og ser de forskellige begivenheder han liker og hvilke begivenheder han får likes for. Han er blevet venner med en fyr på Facebook som han aldrig har mødt. Til sidst i filmen mødes de i levende live. Paul er for naiv og tror han kan stole på hans nye facebookven. Han ankommer til bilen, hvor han møder facebookvennen. I stedet for et hyggeligt nyt venskab, bliver han kidnappet og ført væk. Hans kidnapning kommer i tv'et.

TAK PÅ FORHÅND!!


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. maj 2016 af meitner

Det er en (lidt) uforståelig tekst, skal det siges. Jeg synes, den er en smule svær at læse sig igennem, men her får du lidt konstruktiv kritik:

- Von styrer dativ. 

Liegst  betyder ligge, ikke 'like'

- Nogle verber bøjer du heller ikke rigtigt. F.eks.: Paul ist zu naiv und glaube er...

Ellers kan du opbygge din tekst i flere korte og mere enkle sætninger, i stedet for de lange og vanskelige sætninger, der volder dig problemer. Hellere lave noget sikkert og godt.


Svar #2
01. maj 2016 af Tulle0211 (Slettet)

JA men det er fordi vi har fået nogen krav til at de skal være hel sætninger osv...


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. maj 2016 af Stygotius

Hvad mener du med at du "har svært ved tysk" ??  Hvad er dine specelle problemer? 


Skriv et svar til: Tysk ... hjææælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.