Andre fag

Spørgsmål vedrørende årskarakterer

04. maj 2016 af 4kr4 (Slettet) - Niveau: C-niveau
De årskarakterer man får skal dække over ens præstation over hele skoleåret eller dækker de kun perioden fra 2. standpunkt til årskaraktererne? Jeg har i 10 fået 10 for alle mine afleveringer undtagen den sidste hvor jeg kun fik 7. Vil jeg så kun få 7 i årskarakterer?
Jeg har også et andet spørgsmål
I de fag vi skal i årsprøve i , skal årskaraktererne i de fag først gives efter årsprøven?

Brugbart svar (0)

Svar #1
04. maj 2016 af OnceUponATime

Årskarakter gives for præstationen hele året.
Alle årskarakterer gives samtidig. Typisk ligger årsprøven før årskarakterene skal gives. Nogle lærer vælger st bruge årsprøvekarakteren som årskarakter.

Svar #2
04. maj 2016 af 4kr4 (Slettet)

Tak for svaret. Så hvis jeg har fået 10 i alle mine franskafleveringer hele året igennem undtagen den sidste, hvor jeg kun har fået 7, så kan jeg godt forvente at få 10 i årskarakterer?
Det lader til at årskaraktererne bliver givet før årsprøverne på min skole, jeg ved så ikke om årskaraktererne i de fag vi skal til årsprøve også bliver givet på samme tidspunkt.

Brugbart svar (0)

Svar #3
05. maj 2016 af OnceUponATime

Ja du kan forvente et 10-tal. Mindre end det skal du klage over.
Som sagt: Du får alle dine årskarakterer samlet. Derfor udskyder man ikke bare nogle fag. Det hænder dog, at nogle lærer vælger at udskyde deres karaktergivning. Det oplevede jeg feks med historie. Men ellers ikke.

Svar #4
20. maj 2016 af 4kr4 (Slettet)

Jeg fik kun 7 i årskarakterer. Jeg har fået 5 10-taller  og 1 7-tal i løbet af året for mine afleveringer. Synes du at jeg skal klage? Det skal lige siges at jeg har fransk på A-niveau og at jeg kun er 1.g'er


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. maj 2016 af OnceUponATime

nej så synes jeg absolut ikke at du skal klage, hvis du kun går i 1.g. Men i 3.g synes jeg, såfremt du går op i dine karakterer.


Skriv et svar til: Spørgsmål vedrørende årskarakterer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.