Dansk

Klokken perspektivering

06. maj 2016 af MathildeØ (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej jeg har valgt at analycere klokken af H.C. Andersen, men kan ikke lige komme på noget jeg kan perspektivere til.

så ville lige høre om der var nogle af jer der havde et par ideer

på forhånd tak :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. maj 2016 af Smut1

Hej Mathilde

Hvad du bør perspektivere til kommer selvfølgelig an på, hvad dit fokus er i selve analysen og fortolkningen, men jeg ville personligt enten perspektivere til "Den grimme Ælling" (biografisk) eller "Indvielsen" af A.W. Schack von Staffeldt (litteraturhistorisk).

Jeg har vedhæftet "Indvielsen".


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. maj 2016 af Stats

En måske lidt forældet tråd...

Du kan perspektivere på 3 måder som er sagligt korrekte.

1. Anden litteratur du har læst
2. Samfundsrelateret.
3. Dit eget liv

Den første er som #1 fortæller, at du f.eks. kunne perspektivere til andre af H.C, Andersens fortællinger. Herunder hvilke analysepunkter som virker meget ens, og dels også til hans eget liv.

Det samfundsrelateret kunne være, hvis du var oppe i en hvis du læser at indvandrere volder problemer i Danmark og du så vælger at hive vor kære Søster Sverige ind i billededet for dermed at kunne fortælle, at evt. nogen af problemstillingerne ikke kun vedrøre Danmark, men er et generelt problem for EU og herunder specielt Sverige i øjeblikket.

Dit eget liv kunne være, at hvis du f.eks læse en artikel om at der var lang ventetid til at kunne få sin insulin, og netop lige denne insulin, var en du også selv har. Hermed kan du perspektivere til dit eget liv og hvordan du har oplevet det.

God nat.. Møjn. DRIK IKKE FOR MEGET !!! ? ;)

Jeg kommer til at fortryde denne besked i morgen ;(

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Klokken perspektivering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.