Generelt

Gymnasie hjælp! - pls pls hjælp

17. maj 2016 af rubsy (Slettet)

Hej Studieportalen

Jeg går i 9.klasse i København, og i dag har jeg fået besked om, hvilket gymnasium jeg er optaget på. Jeg er ikke blevet optaget på nogle af mine fem prioteter og er blevet optaget på Høje Taastrup Gymnasium, som ligger en time væk, fra hvor jeg bor - mine andre valg ligger 10-30 min væk.

Jeg har nu tænkt mig at insende en klage til Region Hovedstaden, og evt. ringe til nogle gymnasier der ligger nærmere, måske nogle jeg har søgt, for at spørge om de har en ledig plads. Har i nogle ideer til, hvad jeg kan skrive i en klage/sige i en telefonsamtale for at lyde overbevisende? Det her er virkeligt vigtigt for mig. Høje Taastrup som jeg er blevet optaget på ligger ALT for langt væk, og jeg har INTET kendskab til gymnasiet eller miljøet overhovedet. 

BTW det her er ikke for at udvise Københavner snobberi - Jeg er bare ked af, at jeg bliver udvist til et gymnasium, som ligger så langt væk, nu hvor der sikkert er andre nære gymnasier i københavnsområdet, som sikkert kunne havde haft plads.

Hilsen fortvivlet 9. klasses elev


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. maj 2016 af JulieW99

Sådan er det desværre af og til. Har du søgt nogle meget populære gymnasier?

Det skal dog siges at en times transport hver vej ikke er slemt. At starte på et gymnasie du ikke har kendskab til, eller kendskab til miljøet, kan dog være rigtigt givende! Det gjorde jeg, og jeg fortryder det slet, slet ikke.

Giv nu bare det gymnasie du er optaget på en chance, og ring så op efter gymnasiet er begyndt. Der er formentligt ikke plads nu.

- - -

Vh Julie


Svar #2
17. maj 2016 af rubsy (Slettet)

#1

Sådan er det desværre af og til. Har du søgt nogle meget populære gymnasier?

Det skal dog siges at en times transport hver vej ikke er slemt. At starte på et gymnasie du ikke har kendskab til, eller kendskab til miljøet, kan dog være rigtigt givende! Det gjorde jeg, og jeg fortryder det slet, slet ikke.

Giv nu bare det gymnasie du er optaget på en chance, og ring så op efter gymnasiet er begyndt. Der er formentligt ikke plads nu.

Ja - men har jeg ikke ret til at klage eller ringe, hvis der er gymnasier med ledige pladser, der ligger tættere på?

Er en times transport hver vej ikke slemt? Det bliver to timer hver dag, i forhold til en halv time hver dag som ville resultere i en samlet transporttid på 1 t per dag.. Synes to timer er rigtig meget, i forhold til hvor meget man skal nå i gymnasiet, og hvis man skal se venner i ens lokalområde.. Men hver sin mening :)


Skriv et svar til: Gymnasie hjælp! - pls pls hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.