Studievejledning

Uddannelsesskift - karakterer

18. maj 2016 af Piloten123 (Slettet)

Hej. Hvis man nu er i 3.G og man gerne vil forbedre sit snit. Kan man så ikke droppe ud inden sidste eksamen så man ikke låser sit eksamensbevis og tage HF hvor jeg tager de fag jeg har fået dårlig karakterer om/højere niveu (C til B)?  Men hvad så med de karakterer i de fag jeg ikke vil tage om f.eks. srp, dansk osv. ryger de i vasken eller hvordan forgår det?

Mvh.


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. maj 2016 af Smut1

Alle de fag du har afsluttet, kan du få overført dine karaktere for: SRP ved jeg ikke med, (men jeg ville ikke tro, at du kan få det overført, da det hedder SSO på hf). 

Du skal ringe til en vejleder ved hf (det tager ca. to minutter;-)

Husk, at du kan tage dine fag som fjernundervisning. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. maj 2016 af Smut1

Rettelse: "Alle de niveauer du har afsluttet..."


Svar #3
18. maj 2016 af Piloten123 (Slettet)

Hvad med AT?


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. maj 2016 af Smut1

Går under navnet EPR.


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. maj 2016 af Smut1

Fordele:

Du kan vælge og vrage mellem dine karaktere, som det passer dig, da man skal bruge langt færre fag til en hf end en stx. Du kan supplere med lige de fag, som du har lyst til... uden at sidde på skolebænken .

Ulemper:

Du skal vist skrive EPR og SSO, for at få en fuld hf.


Svar #6
19. maj 2016 af Piloten123 (Slettet)

Nu snakker jeg om VUC (HF-enkeltfag) her behøver jeg ikke at skrive SSO og tage EPR, da jeg selv vælger mine fag, og de fag jeg ikke vælger kan jeg bare overfører (inkl. SRP og AT)


Skriv et svar til: Uddannelsesskift - karakterer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.