Studievalg og videregående studie

Er i tvivl

18. maj 2016 af himlan (Slettet)

Hej jeg har afsluttet HF, og i øjeblikket tager jeg Mat A på gsk, som jeg snart også afslutter. Mit snit er på ca. 10,3 med bonus. Jeg er aller bedst til de naturvdenskabelige fag kemi, mat, og biologi. Jeg har altid villet læse til farmaceut, hvilket jeg nemt kan komme ind på, da adgangskvotienten på ku er omrking 7-8. Men lige nu er jeg kommet i tvivl. Altså jeg har fået 10-12 i alle mine eksamener næsten på nær engelsk b, hvor jeg fik 7 skriftlig og 02 i mundtlig. Jeg ved at de fleste bøger er på engelsk på de fleste uni uddannelser, og jeg vil ikke få de store problemer med at forstå dem, da jeg er ok til at læse og forstå engelsk, men hvis de mundtlige eksamener foregår på engelsk er jeg sikker på at jeg vil dumpe, lige meget hvor god jeg er til stoffet. Jeg har hørt at kandidat delen er på engelsk passer det?

Har i andre uddannelser i vil anbefale jeg kan kigge på?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juni 2016 af guzbak

Du kan se opbygningen af kandidaten her:

http://studier.ku.dk/kandidat/farmaci/undervisning-og-opbygning/

3 ud af 4 af fagene er på engelsk. Så er der studieophold, valgfag og speciale der fylder resten af kandidaten ud.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. juni 2016 af guzbak

Prøv at se på it og sundhed eller biomedicin

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Er i tvivl

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.