Studér i udlandet

PRIS PÅ BACHLOR I UK OG ANDET

18. maj 2016 af StxAndSuch

Hej kloge mennesker,

Jeg vil studere psykologi på universitetet og jeg har læst mig frem til at det er gratis på de skotske universiteter, hvis man bor i EU (selvfølgelig skal man købe bøger, have et sted at bo... etc), mens det tilgængæld skulle være utroligt dyrt i England...?

Jeg har også fundet ud af at en Bachelor i Skotland tager 4 år, mens det jo i Danmark og England, blandt andet, tager 3 år... Men det er vel den samme uddannelse, som defor kan bruges over det meste af verdnen?

Alle kloge ord er velkomne!


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. maj 2016 af JulieW99

Så vidt jeg kan se, går du i 8. klasse. Tag du den bare med ro. Ellers kontakt en studievejleder på gymnasiet, hvis du går dér.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. maj 2016 af nera

hvis du skal bo der i 4 år så koster det en del. Hvorfor ikke bare tage den i Danmark?


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni 2016 af adsafadfdsafdasf

Det er 4 år i Skotland fordi de ikke har noget der hedder Bachelors (BA) men Masters (MA) - som er 4-årige uddannelser. At læse i Skotland er helt klart en mulighed, nu da tuition fees bliver betalt af staten og ikke dig selv (i England koster det 9,000£ om året i tuition fees + London er ufattelig dyr). 


Skriv et svar til: PRIS PÅ BACHLOR I UK OG ANDET

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.