Studievalg og videregående studie

Indkaldelse til kvote 2 samtale jura

19. maj 2016 af Pett (Slettet)

Hej, jeg er blevet indkaldt til en kvote 2 samtale i jura på SDU. Er der nogen der ved hvor mange der bliver indkaldt til sådan en samtale? Jeg kan nemlig se at deres 2015 tal lydder på 150 pladser med 70/30 til hhv. kvote 1 og 2 - hvilket betyder at 45 har fået en kvote 2 plads.

Og ligeledes hvad kommer der til ske under samtalen? Hvordan vil de teste folk af? De skriver nemlig at der er afsat 15-20 minutter, der vil tage udgangspunkt i den motiverede ansøgning.

Håber at der er nogle der vil hjælpe en nervøs kvote 2 ansøger.

Hilsen


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. juni 2016 af STE02

Hej, hvordan foregår sådan en kvote 2 samtale i jura? :-) 


Svar #2
13. juni 2016 af Pett (Slettet)

De tager udgangspunkt i din motiverede ansøgning, og beder dig uddybe din motivation for faget. Hele seancen tager 8-15 minutter


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. juni 2016 af kusumasoerensen (Slettet)

#0

Hej, jeg er blevet indkaldt til en kvote 2 samtale i jura på SDU. Er der nogen der ved hvor mange der bliver indkaldt til sådan en samtale? Jeg kan nemlig se at deres 2015 tal lydder på 150 pladser med 70/30 til hhv. kvote 1 og 2 - hvilket betyder at 45 har fået en kvote 2 plads.

Og ligeledes hvad kommer der til ske under samtalen? Hvordan vil de teste folk af? De skriver nemlig at der er afsat 15-20 minutter, der vil tage udgangspunkt i den motiverede ansøgning.

Håber at der er nogle der vil hjælpe en nervøs kvote 2 ansøger.

Hilsen

Hejsa. Undskyld jeg kommer med et spørgsmål, som slet ikke hører sammen med dit spørgsmål. Men hvilke kvalifikationer brugte du for at søge ind på jura på kvote 2, jeg synes ikke at jeg kan læse at man SKAL have relevant erhvervserfaring. Og jeg vil bare høre hvad jeg muligvis er gået glip af, fordi jeg ikke satte mig ordentligt ind i adgangskravet for kvote 2 for jura. 


Svar #4
16. juni 2016 af Pett (Slettet)

En start kunne være at påbegynde et lignende studium eller studium med samfundsrelevans


Skriv et svar til: Indkaldelse til kvote 2 samtale jura

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.