Generelt

Gennemsnit - medicin

21. maj 2016 af anooooo (Slettet)

Hej! Hvor stor er sandsynligheden for at komme ind på medicin med et gennemsnit på 10,5? Søger uddannelse højst 2 år efter, så kan gange snittet med 1,08. Er det højt nok til at garantere en plads i medicinstudiet?

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. maj 2016 af Arccossintan (Slettet)

Hej

Spørgsmålet er vel relativt simpelt at svare på og så ikke alligevel. Multiplicerer du 10,5 med 1,08 bliver produktet 11,34. Med ét decimal får du således et gennemsnit på 11,3. Anvender du adgangskvotienterne for 2015 som udgangspunkt, vil du kunne komme ind på medicinstudiet på samtlige danske universiteter. Svaret er derfor med hensyn til det nævnte år ja. Det er imidlertid ikke muligt på nogen måder at svare dig på, hvad adgangskvotienterne bliver i fremtiden, da dette afhænger af den ansøger med det laveste karaktergennemsnit, der er blevet optaget det pågældende år. Som det er set her på Studieportalen tidligere, giver det ikke mening at forsøge at gætte sig frem til de kommende års adgangskvotienter :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
21. maj 2016 af Skaljeglavedinelektier

Du kan aldrig få garantier, det er jo ikke nogle fastsatte grænser. Det laveste, man skulle have (sidste år), var 10,6 på Aalborg Universitet, men jeg tror, at gennemsnittet er steget de sidste par år, en tendens der nok fortsætter. 


Brugbart svar (1)

Svar #3
21. maj 2016 af OnceUponATime

Tror du har en meget god chance med et snit på 10,3 for at komme ind på aalborg Århus og Odense. Tror også du har en ok chance for at komme ind på København.

Jeg mener ikke, at der vil være et større spring i adgangskvotienten i år. Det var der et enkelt år, noget tid tilbage, med en god begrundelse.

Jeg vurderer, at adgangskvotienten vil forblive ca det samme, og vil ikke stige mere end 0,3. Den kan muligvis falde med max 0,2.


Svar #4
01. juni 2016 af anooooo (Slettet)

Tusind tak for jeres svar, de hjalp en hel del :)


Skriv et svar til: Gennemsnit - medicin

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.