Studievalg og videregående studie

HF og gennemsnit

24. maj 2016 af kassart (Slettet)
Hej, jeg har et spørgsmål omkring HF og gennemsnit.

Hvis man har mange valgfag, bestemmer man så selv, hvilke valgfag der skal stå på beviset, og dermed tælle med i mit endelig gennemsnit?

Svar #1
24. maj 2016 af kassart (Slettet)

Og hvis man som jeg har fået 12/12 i engelsk B og fået 02/4 på A-niveau, kan jeg så vælge B-karaktererne til mit eksamensbevis for at få et bedre gennemsnit?

Brugbart svar (0)

Svar #2
24. maj 2016 af aresiio (Slettet)

Det har jeg aldrig hørt om...


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. maj 2016 af JulieW99

#1, nej det er kan du ikke. Det er altid højeste niveau afsluttet der tæller. Jeg er også ret sikker på at alle dine valgfag kommer på. Du har taget dem, og du har afsluttet dem.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #4
24. maj 2016 af K92H (Slettet)

Som regel plejer alle karakterer at stå på dit eksamensbevis uanset hvad. Du kan ikke vælge og vrage mellem dine karakterer. 

Hvis du har fået 12 i engelsk på B niveau, men afslutter det med 02 på A niveau, så står der 02 på din eksamensbevis. 


Svar #5
24. maj 2016 af kassart (Slettet)

jeg har 8 valgfag.

Brugbart svar (0)

Svar #6
28. maj 2016 af Smut1

Jeg tror det kommer an på, om du tager hf eller hf-enkeltfag. Hvis du tager hf-enkeltfag, kan du vist vælge og vrage mellem dine karakterer... Det er i hvert fald det, mine studievejledere gang på gang har sagt til mig.


Svar #7
28. maj 2016 af kassart (Slettet)

Er på enkeltfag.

Brugbart svar (0)

Svar #8
16. juni 2016 af kusumasoerensen (Slettet)

Hejsa. Bare for at give et lidt anderledes og (nuanceret) svar. Så har min SU-vejleder og jeg været i gang med at kigge på mit eget karakterblad, da jeg har fået dårlige karakter i et B fag og ville have mine C-fags karakter på. På HF er det således at du SKAL have Dansk A, Eng B, NF eller kemi, bio, og geo, KS eller reli., samf, og hist B. derefter Mat. C og tre valgfag i denne kombination: B,B eller C,C, B eller A, C

Forstår du? Altså skal du holde dig indenfor de krav om fag der er så kan du vælge og vrage 

FX. jeg har valgt at tage valgfag i denne kombination B, C, B og B sammen med mine andre obli. fag, derfor kan jeg vælge i mellem 10 i C eller 7 i B, 12 i B og 12 i B, hvor jeg selvfølgelig vil vælge 7 tallet fra. 


Skriv et svar til: HF og gennemsnit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.