Dansk

Levevilkår fattige kvinder på landet? Under det moderne gennembrud

25. maj 2016 af fred831d (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej,

Jeg skriver i denne uge DHO (skriver kun i faget dansk) og er løbet ind i et problem med min DHO. Jeg er igang med at skrive min redegørelse, med emnet fattige kvinder på landets vilkår under det moderne gennembrud, og det er meget svært at finde informationer om deres levevilkår. Ville bare høre om der er nogen der har nogle ideer til hvad man evt. kunne skrive i sådan en redegørelse. Hvis det er til nogen hjælp laver jeg senere hen i opgaven en sammenligning af "Ane-Mette" af Henrik Pontoppidan og "Karens jul" af Amalie Skram.

Bare lige for at gøre det klart: Mit overemne er "Social armod" og mit selvvalgte underemne er "Levevilkårene for fattige kvinder på landet under det moderne gennembrud"

Vil også meget gerne have lidt feedback på min ide til min perspektivering. Jeg har tænkt mig at trække tråde tilbage til før det moderne gennembrud og se på hvordan litteraturen fremstillede kvinderne der og trække tråde til efter det moderne gennembrud på samme måde.

På forhånd tak.


Skriv et svar til: Levevilkår fattige kvinder på landet? Under det moderne gennembrud

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.