Eksamensforberedelse

Hjælp til eksamen i fysik/kemi

26. maj 2016 af Tobby010 - Niveau: 9. klasse

Hej Studieportalen, her den 2nd Juni skal jeg op i Fysik/Kemi eksamen, og har et kæmpe problem, jeg er virkelig dårlig til faget.
Jeg går derfor kun efter at få 02 til eksamen.

Eksamen forgår ved at jeg skal lave en god del forsøg i det emne som jeg trækker på eksame dagen.
1) Magnetisme, elektromagnetisme og transformation
2) Atom-og kernefysik <- (Dette emne kan være svært at finde forsøg til, så 3 fosøg ville være fint her)
3) Syrer, baser og salte
4) Atmosfærens luftarter, fotosyntese, forbrænding og brandslukning
5) Metaller

Det jeg har brug for hjælp til er at finde mindst 5 nemme forsøg til hver af disse emner, så jeg er klar til eksamen.
Skriv endten et link hvor jeg kan se hvordan jeg laver forsøgene og om hvad der sker.
Eller skriv navne på forsøg som i vil anbefale.
Eventuelt kunne i forklare hvordan jeg kan lave forsøgene og hvad der sker med jeres egne ord.
Vær venlige at skrive hvilke emne som forsøget er inde under.
(Eksempel) Magnetisme, elektromagnetisme og transformation - Ørsteds forsøget.

Tusind tak på forhånd!!


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. maj 2016 af JulieW99

Du kan ikke nå at lave 5 forsøg til din afgangsprøve i fysik/kemi. Jeg lavede sidste år vidst nok kun et eller to?

Jeg trak elektromagnetisme, og sammen med det transformation. Vi lavede en elektromagnet(forkert, men den virkede!! Dette vil jeg dog ikke anbefale), og snakkede om transformations anvendelse med lærer og censor, samt om anvendelse af elektromagneter. Til forsøget justerede vi styrken på denne.

Ved magnetisme kan det være relevant at påvise magnetfeltet. Det kan gøres med jernspåner.

- - -

Vh Julie


Svar #2
26. maj 2016 af Tobby010

Jeg har skrevet med min lære og jeg skal bruge 5-10 forsøg til alle undtagen atom-og kernefysik der skal jeg kun bruge 3.

Så jeg har stadig meget brug for hjælp


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. maj 2016 af Kkaf (Slettet)

Du kan bruge http://www.fysikbasen.dk/index.php?page=Database&subpage=PIRA


Skriv et svar til: Hjælp til eksamen i fysik/kemi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.