Biologi

Biologi rapport

28. maj 2016 af nikolaibl (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hejsa folkens.

Jeg er i gang med en biologi rapport som er for til på mandag, og min rapport skal handle om celler"

Jeg har dog et lille problem, i min problemstilling er jeg meget inde over hvad fremtiden gør ved vores viden om celler, og hvad der kan være af nye metoder at undesøge celler på.

Jeg har været rundt på nettet for at søge om viden men har virkelig haft svært ved at finde noget information om det. Så jeg ville bare høre om i havde noget nytigt viden om det som jeg evt. ville kunne bruge i min rapport.

Hilsen Nikolai. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. maj 2016 af IPOT (Slettet)

ARVELIGE SYGDOMMER

I fremtiden vil man sansynligvis have mere udviklet ustyr og teknologi end man har i dag. Celler er relevante for sygdomme mm.

Cellernes DNA afgører om du har arvet en arvelig sygdom fra din mor eller far. I fremtiden vil det nok være lettere at teste folk for arvelige sygdomme. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
28. maj 2016 af lausk (Slettet)

I forhold til menneskets celler og fremtiden, vil man kunne komme ind på begrebet 'selektion'. Om man i fremtiden vil kunne se/analysere generne hos mennesker og udvælge de 'gode' gener frem for de 'dårlige'. Hvilke konsekvenser vil dette kunne få? Så kan man komme ind på sådan noget med naturlig variation/selektion. 

Man kan måske også komme ind på sådan noget som mutationer, og optimering af menneskets egenskaber ved ændring i generne. 


Skriv et svar til: Biologi rapport

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.