Studievalg og videregående studie

Stort dilemma: vil gerne læse engelsk på uni, men..,,

28. maj 2016 af Lineandersen2016 (Slettet)
Hej alle herinde, håber i kan komme med nogle råd på mit dilemma.

Jeg Ønsker at blive gymnasielærer, i fagene engelsk og historie.

Jeg har haft engelsk på A niveau på gymnasiet, og har altid kunne lide faget meget. Jeg synes det er mega interessant at analyser tekster og tale om dem på engelsk. Generelt synes jeg det er spændende at snakke sproget og skrive det. Jeg har det problem at jeg længe har haft det svært med grammatikken. Jeg har fra starten haft rigtige mange fejl når jeg formulerede mig på skrift. Har arbejdet med det siden og der er færre fejl. Jeg har i den forbindelse en fordom omkring studiet. Jeg tror det er kun elever som har haft 12 eller 10 i både skriftlig og mundtlig som kan blive en dygtig engelsklærer. Jeg har selv afsluttet faget med 7/7, og derfor ved jeg ikke om jeg skal følge mit hjerte og få efter min drøm, eller om jeg skal finde et helt tredje fag.
Som sagt har jeg en hvis kærlighed for faget selvom det kan være svært. Min venide sagde at man sagtens kan lære alt så længe man har lysten til det. Ved ikke om jeg skal forfølge min drøm ??

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj 2016 af Skaljeglavedinelektier

Continuous effort - not strength or intelligence - is the key to unlocking our potential.

Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts. 
 

Kast dig ud i det. Hvis du har viljen og lysten til det, kan du sagtens forbedre dig grammatisk og formuleringsmæssigt. Hvis du er i tvivl så kig på de to citater fra Winston Churchill. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. maj 2016 af JulieW99

Kast dig ud i det, hvis det er din drøm, og du har vilje og lyst til at forbedre dig - samt mod på det. Jeg tror langt fra at alle engelskstuderende har afsluttet med kun 10 og 12.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. maj 2016 af Smut1

Når man elsker et fag til trods for, at man har fået dårlige karakterer i det, så er det ægte kærlighed ;)


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. juni 2016 af Stygotius

At dømme efter det danske du skriver, er du generelt heller ikke særlig god til at formulere dig og stave på dit eget sprog. 


Skriv et svar til: Stort dilemma: vil gerne læse engelsk på uni, men..,,

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.