Matematik

2 dage til eksamen. det ville hjælpe på sagen : )

29. maj 2016 af Triiina (Slettet) - Niveau: B-niveau

Har vedhæftet opgaven. Håber på der nogen der kan skærer det ud i pap : )

Jeg ved at omdrejningspunktet er hældningen på grafens tangent.


Svar #1
29. maj 2016 af Triiina (Slettet)

Tjek;

Vedhæftet fil:problem.docx

Brugbart svar (0)

Svar #2
29. maj 2016 af Mortenpetersan (Slettet)

jamen det handler jo bare om at du skal sige ØØØ


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. maj 2016 af Kkaf (Slettet)

f'(-2) kan du bestemme ved at kigge på tangenten. Det er jo opgivet, at ved x=-2 er y=3, så prøv at aflæse y værdien ved -1, og find hældningen. Jeg får hældningen til at være 2.5

Når man sætter f'(x)=0 finder man monotoniforholdet, og det betyder altså, at du kan løse ligningen ved at finde x-værdien for toppunkterne. 


Svar #4
29. maj 2016 af Triiina (Slettet)

#3  f'(-2) er vi enige om at jeg går 2 ud af y-værdien (-1) rammer 5 oppe der hvor tangenten skærer grafen ? det bliver nemlig 2,5

x-værdien for top punktet til højre må være 3 og den anden 1, ??


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. maj 2016 af mette48

På grafen kan f(-3) eller f(-1) 

hældningen er (f(-2)-f(-3))/(-2-(-3) eller ( f(-1)-f(-2))/(-1-(-2)) hældningen bliver 2½

Når f'(x)=0 er tangenten vandret

Find de/det sted, hvor den vandrette tangent rårer kurven. Aflæs x for disse punkter


Brugbart svar (0)

Svar #6
29. maj 2016 af Kkaf (Slettet)

Ved ikke helt hvad du mener, men man går en til højre på x-aksen(fra -2 til -1), og aflæser y til at være 5.5. Da det forrige punkt havde y=3 bliver hældningen 2.5(fordi man går 2.5 op på  y-aksen for hvert x)

-1 og 3 passer


Svar #7
29. maj 2016 af Triiina (Slettet)

 jeg skal a?æse koordinatsættene til to punkter på tangenten og indsætte disse koordinater i formlen: a = y2−y1 x2−x1 ?


Skriv et svar til: 2 dage til eksamen. det ville hjælpe på sagen : )

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.