Dansk

Det folkelige moderne gennembrud i tekst

30. maj 2016 af klarasofia123 (Slettet) - Niveau: 8. klasse


Hej
Jeg er en 15 årig pige som går i folkeskole. Vi har, i skolen, en opgave angående det folkelige/moderne gennembrud. Vi skal hver i sær vælge en form for tekst som har noget med enten det folkelige eller moderne gennembrud at gøre. Jeg har valgt digtet "Jeg er havren" af Jeppe Aakjær. Jeg har læst op på forskellene mellem det moderne og folkelige gennembrud men jeg kan ikke gennemskue hvilken periode digtet hører under. Så er der nogle af jer der kan forklare mig det? Jeg håber, at det er noget jeg kan få svar på.

Med venlig hilsen Klara Sofia


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. maj 2016 af Moderatoren

Har du tjekke op på, hvornår digtet er skrevet og hvornår de 2 litterære periode var?

Hvis ikke, så gør det. På den måde finder du svaret :)


Svar #2
30. maj 2016 af klarasofia123 (Slettet)

Tak for svar

#1

Har du tjekke op på, hvornår digtet er skrevet og hvornår de 2 litterære periode var?

Hvis ikke, så gør det. På den måde finder du svaret :)


Ja, altså digtet er skrevet i 1916, så det hører under perioden det folkelige gennembrud. Men jeg kan ikke forklare min lærer, ud over at digtet passer årstalsmæssigt, hvordan man kan se hvilken periode der er tale om.


Svar #3
30. maj 2016 af klarasofia123 (Slettet)

Forresten tak for svar :)


Skriv et svar til: Det folkelige moderne gennembrud i tekst

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.