Eksamensforberedelse

Beskyldt for eksamenssnyd.

31. maj 2016 af kattver (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej. Jeg har begået den kæmpe fejl, at jeg for en 3 dage siden, skrev nogle formler mv. ned i min hånd/på min arm, så jeg kunne gå og øve mig til min skriftlige matematik eksamen (uden hjælpemider-delen).
I morges inden jeg skal til eksamen, prøver jeg så at vaske det af, men det kommer ikke af fordi jeg har været så dum at bruge en sprittusch. (jeg er en idiot, i know)
Jeg tager så en langærmet trøje på, og har ikke/har aldrig haft nogle intentioner om at bruge det eller snyde, det var blot for at øve mig op til eksamen.
Jeg løfter ikke mit ærme en eneste gang og snyder heller ikke på anden vis.
Men da jeg aflevere min besvarelse (den sidste del, med hjælpemidler, da prøven er slut), ser eksamensvagten mit håndled og melder det til min rektor, som siger at selvom jeg ikke har snydt har jeg stadig haft muligheden for det, og at det er ligeså slemt. Jeg prøver at forklare ham situationen, men det er jo påstand mod påstand.
Jeg aner ikke hvad der kommer til at ske nu, for det sagde han ingenting om, han sagde heller intet om hvornår jeg ville få noget at vide.
Jeg er bare så sur og frustreret, fordi jeg netop ikke har snydt, men jo godt kan se hvorfor de tror det. Jeg ved ikke om jeg kan overbevise dem om at jeg taler sandt, og jeg har udarbejdet min eksamensbesvarelse ærligt og uden snyd.
Hvad tror i det kunne få af konsekvenser? og hvad sker der når det er påstand mod påstand?
Håber i kan hjælpe.


Brugbart svar (1)

Svar #1
31. maj 2016 af Skaljeglavedinelektier

Det tæller uden tvivl som snyd. Selv en, der havde snydt, ville bruge den undskyldning. Du må nok vente til næste år med at få dit eksamensbevis. 


Svar #2
31. maj 2016 af kattver (Slettet)

Svar #1: Ja, det ved jeg, det er jo det der er problemet med påstand mod påstand. Jeg kan jo ikke bevise, at det bare har været en kæmpe tanketorsk fra min side, og at jeg har udarbejdet min besvarelse ærligt og uden snyd. Det er det der er så frustrerende.


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. maj 2016 af Skaljeglavedinelektier

Det er, hvad der kan ske. Man må lære af sine fejl. 


Svar #4
31. maj 2016 af kattver (Slettet)

Svar #3:
Du tror slet ikke der er noget jeg kan gøre? 


Brugbart svar (0)

Svar #5
31. maj 2016 af Skaljeglavedinelektier

Uanset hvordan man ser på det, så har du haft noget med, der ikke var tilladt. Dette betegnes som snyd, selvom man ikke gør brug af det. Jeg tvivler på, at din rektor kan se igennem fingre med det for, det er trods alt rimelig åbenlyst, at du har "snydt".


Brugbart svar (0)

Svar #6
02. juni 2016 af Studscientpol (Slettet)

#0

Din skole kan ikke bevise at du har snydt, når det først er efter prøven MED hjælpemidler, din arm bliver opdaget. Du kan jo sige, at du har skrevet det på efter? Du er jo ikke blevet taget for snyd under delen UDEN hjælpemidler. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
04. juni 2016 af klartilathjælpe (Slettet)

Forstår godt at du står i en ærgelig situstion, men jeg undrer mig dog over, hvorfor du ikke fortalte det til eksamensvagterne inden prøven.. Du kunne måske have fået et par plastikhandsker på hehe ... Men krydser fingre for at du kommer godt ud af situatinen..

Skriv et svar til: Beskyldt for eksamenssnyd.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.