Fysik

FysikC 24 timers eksamen HJÆLP

01. juni 2016 af Simon12312 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej alle. 

Jeg har lige trukket mit spørgsmål til fysik C 24 timers eksamen, og jeg har desperat brug for et 12-tal. Min opgave lyder:

Lys og bølger

Lav en præsentation af emnet Lys, interferens og optisk gitter.

Inddrag øvelsen "Bestemmelse af bløgelænden af en laser" i besvarelsen af opgaven.

Vejledende stikord: Bølgelængde, amplitude, frekvens, periode, hastighed, det elektromagnetiske spektrum, farvecirklen, interferens, optisk gitter og gitterformlen.

Jeg har lavet forsøget "Bestemmelse af bløgelænden af en laser", så det har jeg nogenlunde styr på at få forklaret. Men hvis i har råd, nogle must haves, ekstra ting der ville imponere lærer og censter etc. jeg bør have med, så nævn dem! Jeg kan bruge ALT.

Tak på forhånd

Vh Simon


Brugbart svar (1)

Svar #1
01. juni 2016 af nera

Må du lave en Power-Point præsentation? Hvis ja, så er det faktisk ikke så svært.

De vejledende stikord forbindes til de overordnede emner og så kommer man basically automatisk ind på forsøget.

Husk illustrationer som du skal forklare. Det giver et godt indtryk.


Svar #2
01. juni 2016 af Simon12312 (Slettet)

#1 - Jeg må godt lave Power-Point. Har dog fået det frårådet, da man let kan komme til at "gemme" sig i den, og derved miste kontakt til censor og lærer. Ville det være relevant at snakker om refleksion og brydning, selvom at det ikke er nævnt som vejlende stikord?


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. juni 2016 af mathon

illustration til gitterligning:

Vedhæftet fil:gitter_illustration.doc

Brugbart svar (1)

Svar #4
01. juni 2016 af Eksperimentalfysikeren

Da du er til eksamen, mener jeg ikke, du har noget at gøre her på SP.

Eksamen skal teste, hvad DU kan, ikke, hvad VI kan. Derfor skal du løse opgaven alene.


Brugbart svar (0)

Svar #5
01. juni 2016 af nera

Enig med #4. Han skrev dog om eventuelle råd.


Skriv et svar til: FysikC 24 timers eksamen HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.