Dansk Historieopgave

Pagiat tjek i DHO

01. juni 2016 af junkie2660 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal skrive DHO om anden verdensrig og jeg har fundet en anden dho som jeg har taget mine kilder fra (alle kilder) er det snyd/plagiat?

en gymnasium lære må helst gerne svare da det ville være mest logisk men i den anden side, hvad laver en gym lære dog her:/

på forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier

Det er ikke snyd at bruge samme kilder, men det er snyd at kopiere deres analyse/tekst. 


Svar #2
01. juni 2016 af junkie2660 (Slettet)

Jeg kunne self aldrig finde på at kopiere deres tekst direkte. Men må man heller ikke bruge den til inspiration? Eksempel finder jeg noget der er godt i personens dho så omformulere jeg det og skriver det i min, snyd? Plus han indrager 2 artikler i sin diskussion, jeg gøre bruger præcis de samme artikler og indrager dem, snyd?

Brugbart svar (0)

Svar #3
01. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier

Nej det er ikke snyd at få inspiration ude fra. Nej det er ikke snyd at inddrage de to artikler. Hvis du er i tvivl så lav en kildehenvisning eller snak med din vejleder. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. juni 2016 af Radissen (Slettet)

Det er altid en god ting at tale med en vejleder om sådan noget, eller en lærer. Men hvis det kan give dig lidt ro på med det samme kan jeg fortælle dig, at under min SRP benyttede jeg op til 10 af de samme kilder, som en anden person fra klassen. Vi skal om det samme, bare fra to forskellige vinkler. Så længe din tekst i opgaven (dvs analyse tekst) er forskellig, så er der ingen problemer. Det kan jo være den enkelte kilde bare er super god, og derfor er der flere som benytter den.


Svar #5
01. juni 2016 af junkie2660 (Slettet)

tak for jeres tid jeg vil gøre mit bedste for ikke at få plagiat


Skriv et svar til: Pagiat tjek i DHO

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.