Billedkunst

Eksamensprojekt i billedkunst

06. juni 2016 af Caro1768 - Niveau: C-niveau

Hej alle! :-) 

Jeg står og skal til eksamen i billedkunst her om ikke så længe.  

Vi har fået til opgave at lave en parafarase, ud fra en realistisk tegning af os selv.
I mit eksamensprojekt har jeg valgt at tænke lidt ekspressionistisk, da jeg har lavet sorte kontur streger rundt om ansigtet og delene i ansigtet. 
Jeg har bare svært ved at finde ud  af, hvad man kan sige om selve eksamenprojektet, da man skal snakke om dette i ca. 10 minutter af eksaminationstiden. 
Det ville være fedt hvis der var nogen som kunne lave en guide, eller bare guide mig lidt i retningen af noget. Det ville være en kanon hjælp for mig! 

Jeg har bare generelt ikke forstået særlig meget af hvad selve eksamen går ud på, idet at vores lærer ikke rigtig gider at forklare nærmere når man spørger ind til dette. 

Jeg vil helst have ting i kasser eller trin for trin, ellers kan jeg sgu ikke rigtig finde ud af det. 

Håber på lidt hjælp fra en eller flere venlige sjæle. 

Tak på forhånd! ;-)


Brugbart svar (1)

Svar #1
06. juni 2016 af TheHighSchooler (Slettet)

Du kunne måske starte med at forklare lidt om ekspressionismen generelt - i stil med 'så hvad handler ekspressionisme egentlig om'. Så vis hvilke ekspressionistiske træk der er i dit eget værk, og hvilken betydning de her træk har for værkets udtryk. Måske kunne du også snakke om eventuelle udfordringer ved at lave dit værk - evt. forbedringsforslag også, da noget sjældent er perfekt. Du kan snakke om, hvorvidt den vision/ide du havde med dit værk i sidste ende blev opnået - dvs. fik du det, du havde forventet/håbet på. Håber det hjalp lidt - var selv oppe i billedkunst-eksamen sidste år, og det var i store træk det, som jeg kom ind omkring vedrørende mit eksamensprojekt. 


Svar #2
15. juni 2016 af Caro1768

Tusind tak for hjælpen det hjalp rigtig meget, nu forstår jeg det og ved med sikkerhed, at jeg kan fylde min tid ud, idet at jeg også skal give nogle andre eksempler på parafaraser fra andre kunstnere. 

Tusind tak :)


Skriv et svar til: Eksamensprojekt i billedkunst

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.