Idræt

Anaerob og aerob træningsadaptioner

09. juni 2016 af MajaRahlffi (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, 

Jeg skal til min teori del af idræt B eksamen imorgen.

Både min lærer har nævnt anaerob og aerb træningsadaptioner er vigtige at have styr på, men det har jeg desværre ikke. Vi har fået udleveret to tabeller, hvor de fortæller hvad der sker, men ikke hvorfor. Håber der er en som kan komme med en forklaring på hvorfor de gør som de gør. 

Begge tabeller er vedhæftet. 

Vedhæftet fil: Tabeller.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. juni 2016 af JulieW99

Jeg tager lige et kig på det.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. juni 2016 af JulieW99

Tabellerne viser hvad der sker med givne ting, under anearob og aerob træning. Det er det du skal bruge pilene til. Peger den opad, stiger det, og nedad, falder den. Jeg vil gå ud fra, at henad er det samme.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (1)

Svar #3
09. juni 2016 af JulieW99

Du kan altså se, hvad der forbedres og forværres. Adaptationer er tilpasninger, så vidt jeg husker.

- - -

Vh Julie


Svar #4
09. juni 2016 af MajaRahlffi (Slettet)

Ja det har jeg forstået, men vi skal kunne forklarer hvorfor ting stiger eller falder, og det er der jeg har problemer. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. juni 2016 af JulieW99

Det var sørme godt nok mange ting der skal forklares... Må I ikke vælge nogle dele ud, og lade andre ligge?

- - -

Vh Julie


Svar #6
09. juni 2016 af MajaRahlffi (Slettet)

Nej desværre, vi skal kunne forklarer det hele.. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
09. juni 2016 af JulieW99

Puha... Har du slet ikke en idé om bare noget af det? Det var også temmelig sent, at du vil ordne denne teori. Når jeg er længere med min 24-timers årsprøve i fransk, skal jeg nok se lidt mere på det.

- - -

Vh Julie


Svar #8
09. juni 2016 af MajaRahlffi (Slettet)

Jeg troede også kun vi skulle forklarer at den gik op og ned og ligne, men fik klargjort i dag at vi skulle forklarer hvorfor :( 


Brugbart svar (0)

Svar #9
09. juni 2016 af JulieW99

Det var dog ikke særligt rart, og rigtigt meget i skal nå, på hvad jeg formoder er ikke særligt lang tid.

- - -

Vh Julie


Svar #10
09. juni 2016 af MajaRahlffi (Slettet)

Vi har 48 minutter når vi har trukket vores case, så det bliver lidt presset, hvis man skal læse op på det hele i forbedrelelsestiden.. 


Skriv et svar til: Anaerob og aerob træningsadaptioner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.