Dansk Historieopgave

00 i DHO

11. juni 2016 af sofiejesen (Slettet) - Niveau: A-niveau
Hvis man får 00 i DHO bliver man så rykket op i 2g?

Brugbart svar (1)

Svar #1
11. juni 2016 af Chrilyngstian

Det har absolut ingen betydning. DHO er udelukkende træning til SRP, og det er jo ikke engang sikkert, at du har tænkt dig at skrive i de fag. Jeg fik 4 i min DHO og 10 i SRP sidste år...


Svar #2
11. juni 2016 af sofiejesen (Slettet)

#1

Det har absolut ingen betydning. DHO er udelukkende træning til SRP, og det er jo ikke engang sikkert, at du har tænkt dig at skrive i de fag. Jeg fik 4 i min DHO og 10 i SRP sidste år...

Hvis man ikke afleverer DHO, så bliver man ikke rykket op i 2g, hvad er så forskellen på at have fået 00 i opgaven? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. juni 2016 af alpt (Slettet)

Det er ligesom hvis du møder til en mundtlig eksamen og ikke siger noget i modsætning til slet ikke at møde.

Hvis du gør det første får du -3, hvis du gør det andet bliver du ikke student.

Du skal ikke tage et helt år om, bare fordi du klarer dig dårligt i en enkelt opgave.

Du skal dog være opmærksom på at gymnasiet godt kan finde på at tvinge dig til at droppe ud, hvis du får for dårlige karakterer generelt.


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. juni 2016 af Chrilyngstian

#2
#1

Det har absolut ingen betydning. DHO er udelukkende træning til SRP, og det er jo ikke engang sikkert, at du har tænkt dig at skrive i de fag. Jeg fik 4 i min DHO og 10 i SRP sidste år...

Hvis man ikke afleverer DHO, så bliver man ikke rykket op i 2g, hvad er så forskellen på at have fået 00 i opgaven? 

Jeg havde en ven i gym der fik 00 i hans mundtlige spansk eksamen. Du kan sagtens blive student, selvom du får et enkelt 00. 


Svar #5
11. juni 2016 af sofiejesen (Slettet)

#3

Det er ligesom hvis du møder til en mundtlig eksamen og ikke siger noget i modsætning til slet ikke at møde.

Hvis du gør det første får du -3, hvis du gør det andet bliver du ikke student.

Du skal ikke tage et helt år om, bare fordi du klarer dig dårligt i en enkelt opgave.

Du skal dog være opmærksom på at gymnasiet godt kan finde på at tvinge dig til at droppe ud, hvis du får for dårlige karakterer generelt.

Tak for svaret! Kommer DHO-karakter til at stå årsprøve/årskarakter?


Brugbart svar (0)

Svar #6
11. juni 2016 af alpt (Slettet)

Nej, men dine lærere må godt anvende den til at bedømme dig. Jeg oplevede i min klasse at DHO-karakterne endte med at afspejle årskarakterne i historie rimelig nøjagtigt (de fleste havde skrevet i historie), og enkelte elever gik en del ned i karakter af denne årsag.

Du er dog kun i 1.g og du skal have historie/dansk i 3 år, så du har god mulighed for at rette op på det :)


Svar #7
11. juni 2016 af sofiejesen (Slettet)

Hvad hvis man allerede har fået årskarakter i dansk og historie?


Svar #8
11. juni 2016 af sofiejesen (Slettet)

#6

Nej, men dine lærere må godt anvende den til at bedømme dig. Jeg oplevede i min klasse at DHO-karakterne endte med at afspejle årskarakterne i historie rimelig nøjagtigt (de fleste havde skrevet i historie), og enkelte elever gik en del ned i karakter af denne årsag.

Du er dog kun i 1.g og du skal have historie/dansk i 3 år, så du har god mulighed for at rette op på det :)

Hvad hvis man allerede har fået årskarakter i dansk og historie? Kan de så bare gå ind og ændre det?


Brugbart svar (1)

Svar #9
11. juni 2016 af K92H (Slettet)

Du skal kun gå 1.g om, hvis dit snit er under 2. Som andre også skriver, sker der ikke noget ved, at du får en enkelt dårlig karakter, så længe dit snit er over 2.


Brugbart svar (0)

Svar #10
04. december 2016 af heyyoubaby (Slettet)

Hvad skal ens snit være under for at gå om i 2.g? 


Brugbart svar (0)

Svar #11
09. december 2016 af K92H (Slettet)

#10

Hvad skal ens snit være under for at gå om i 2.g? 

Stadig under 2. Det er lige meget, om det er 1, 2 eller 3.g. Et gennemsnit under 2 regnes som værende "ikke bestået."


Brugbart svar (0)

Svar #12
24. april 2017 af ukendkendt (Slettet)

hvis man får 00 i DHO kan man så godt blive rykket til 2.g ??


Skriv et svar til: 00 i DHO

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.