Studievalg og videregående studie

Dumpede alle fagene på først år uni

13. juni 2016 af Yawnz (Slettet)

Hej!

Hvad sker der hvis man har dumpet alle fagene på første år af universitet? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. juni 2016 af mathias1997

Så skal du vel tage dem om?


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. juni 2016 af Justitia

Så skal du op til reeksamen i de pågældende fag.


Svar #3
13. juni 2016 af Yawnz (Slettet)

Kan jeg stadig fortsætte, selvom jeg har dumpet og der en førsteårsprøve?


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. juni 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

Det er forskelligt fra universitet til universitet. Du kan læse de regler der gælder for DIG og DIT studie i den relevante studieordning. Studieordningen er i øvrigt mindst lige så vigtig som det øvrige pensum, så hvis du ikke allerede har lært den udenad, så er det vidst på tide.


Brugbart svar (0)

Svar #5
14. juni 2016 af guzbak

Som #4 skriver, kommer det an på dit studie og hvad der står i studieordningen.

Fx kan du se hvad der står for medicin vedr. førsteårsprøven:

Inden udgangen af første studieår skal den studerende for at kunne fortsætte uddannelsen deltage i de prøver der efter denne studieordning er en del af førsteårsprøven. Disse prøver er følgende: eksamen i tidlig patientkontakt, eksamen i basal humanbiologi og cellens kemiske komponenter samt eksamen i medicinsk celle- og vævsbiologi inklusive excitable celler.

Stk. 2. Prøverne efter første studieår, jf. stk. 1, skal være bestået inden udgangen af andet studieår efter studiestart, for at den studerende kan fortsætte uddannelsen. Har den studerende ikke bestået 

Som regel har man 3 eksamensforsøg, og så må du søge dispensation for at få lov til at gå til eksamen igen, hvis du er ude i dette. Skriv evt. til din studievejledning, hvis du ikke selv kan finde informationer vedrørende dette.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Dumpede alle fagene på først år uni

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.