Samfundsfag

Terror og frihedskamp

15. juni 2016 af xwex (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej

Jeg har til kulturfag trukket om terror og frihedskamp. Synopsisen blev skrevet færdigt og afleveret, og nu sidder jeg og forberreder mig. Til trækning for vi nogle kilder, hvor der indgår både om radikalisering, og om vestents indblanding i mellemøstiske regeringer.

Hovedspørgsmålene i synopsen er:

Hvilken indflydelse har vesten haft på Mellemøsten og terrorismens udvikling?

Hvilken rolle spiller religion for frihedskæmper eller for muslimske terrorister?

Hvilke årsager ligger bag terrorister og frihedskæmpernes handlinger?

Mit spørgsmål her er, at jeg er ikke sikker om det jeg vil snakke om til eksamen er nok. Jeg ville gerne søge efter flere materialer, eventuelt en ny kilde som jeg kan have med, eller også finde noget inspiration.

Den første spørgsmål mener jeg, at det kan besvares med vesten prøver at ændre på det politiske system i det bestemte mellemøstisk land, hvor det mellemøstisk land ikke ønsker at have et vestligt ideologi.

Nogen der kan komme med nogle råd

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. juni 2016 af HamDenLangeDer (Slettet)

Jeg vil råde dig til at tage på bibilioteket. Man tror aldrig at der kommer noget ud af det, og det er da trælst at du skal over med bogen efter forløbet, osv. osv... Dog er det en utrolig stor hjælp, det at komme over på biblioteket og evt. snakke med en bibliotikar, og derefter få fundet et par gode bøger.

Det var i det mindste svaret på inspiration/kilde. Det ser altid godt ud med en fysisk bog på listen :)


Svar #2
16. juni 2016 af xwex (Slettet)

#1 Ja, jeg har i forvejen valgt at tage til biblioteken. Jeg formulerede det første indlæg måske lidt forkert. Det jeg søgte efter er en artikel, hvor min problemformulering indgår. Dvs jeg vil gerne perspektivere artiklen til en af de hovedspørgsmåle jeg har stillet i synopsisen, primært den med vestens indflydelse på terrorismens udvikling.


Skriv et svar til: Terror og frihedskamp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.