Andre fag

Indlæringsvanskeligheder

16. juni 2016 af sarah20874 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Kære alle

Min familie og jeg sidder i en situation, hvor vi er i vildrede, da vi ikke ved, hvad vi skal gøre. Derfor håber jeg ved at skrive her (da jeg ikke ved, hvor jeg ellers skal skrive), at en venlig sjæl kan hjælpe os. 

Jeg har en lillebror på 15, der har store indlæringsvanskeligheder. Han går på en specialskole, hvor han har gået i et godt stykke tid. Han er blevet henvist af vores kommune til den skole han går på nu, men siden han startede er hans psykiske tilstand forværret, og han har ikke rykket sig mht. indlæring. Vores tanke lige nu er, at vi vil gerne finde en god erfaren underviser/skole, som er specifikt uddannet i børn med indlæringsvanskeligheder, som måske kan undervise ham på hans præmisser. Vi vil meget gerne finde noget til ham, som kan hjælpe ham igennem, de besværligheder han har, og derfor forsøger vi, at undersøge alle muligheder der er. Vi er allerede i gang med finde noget til ham, men vi har ikke erfaring nok til at vide, hvad vi præcist skal søge efter. Derfor håber vi, at der måske er nogen herinde, som kan hjælpe.

Vi vil meget gerne have kontakt til nogen, som kender nogen, der har indlæringsvanskeligheder, og som måske vil dele sin erfaring med os.  

I er mere end velkomne til at skrive privat!

Mange tak på forhånd


Skriv et svar til: Indlæringsvanskeligheder

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.