Dansk

Verdensborger i Danmark

16. juni 2016 af Luis2229 - Niveau: 9. klasse

Hej alle. Jeg sidder og er i gang med at analyse Benny Andersens digt ''Verdensborger i Danmark''. Jeg kan så ikke finde ud af hvilket stil det er, alså om det er lav,mellem eller høj stil? Jeg kan heller ikke finde ud af om det er et typisk Benny Andersens digt?


Svar #1
16. juni 2016 af Luis2229

B


Brugbart svar (1)

Svar #2
16. juni 2016 af HamDenLangeDer (Slettet)

Jeg vil råde dig til lige at tage et smugkig på nogle af Benny Andersens andre digte, for at få følelsen om det er samme måde han skriver på. Det med lav, mellem eller høj stil har jeg aldrig hørt om før, dog.


Svar #3
16. juni 2016 af Luis2229

#2 Mange tak! Det med lav,mellem eller høj stil er hvordan han har skrevet det https://www.studienet.dk/sproglig-stilistisk-analyse/stil-tone/hoej-lav-stil


Svar #4
16. juni 2016 af Luis2229

B


Brugbart svar (1)

Svar #5
16. juni 2016 af Smut1

Jeg ville sige mellem-, selvom det er lid svært at svare på, da det jo er et digt, hvilket vil sige, at man ikke kan forvente en "brødtekst".

Sproget virker ganske almindeligt. Uformelt med ord som "pæredansk", men en smule formelt "fremmedartede".


Svar #6
16. juni 2016 af Luis2229

Mange tak! 


Svar #7
16. juni 2016 af Luis2229

B


Brugbart svar (0)

Svar #8
30. august 2016 af meandude

Til fremtidig brug vil jeg anbefale citat-lageret.dk der er mange gode citater digte ordsprog mm...


Skriv et svar til: Verdensborger i Danmark

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.