Engelsk

Hvilket land anbefaler I at rejse til hvis man er dårlig til engelsk?

18. juni 2016 af JustStudy (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej.

Jeg er rimelig dårlig til engelsk og vil derfor gerne forbedre mit sprog. Hver dag læser jeg engelsk og lærer mindst 3 nye ord udenad. Men jeg kan mærke, at jeg mangler at praktisere sproget, og derfor har jeg besluttet at rejse til udlandet i sommerferien. Det oplagte land at rejse til, ville naturligvis være England, men da jeg ikke har dansk statsborgerskab er det ikke en mulighed. 
Dog kan jeg frit rejse til nedenstående lande – hvad anbefaler I og hvorfor? 

Tyskland  Frankrig Belgien Luxembourg Finland Slovakiet
Italien Sverige Tjekkiet Spanien Estland Ungarn
Portugal Letland Malta Østrig Litauen Nederlandende 
Danmark  Polen Grækenland Slovenien    
Ikke EU-lande:          
Norge  Island Schweiz Liechtenstein  
 

Håber I kan/vil hjælpe

Med venlig hilsen 

Adam 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2016 af Justitia

http://www.thelocal.dk/20141112/danes-the-best-non-native-english-speakers-in-the-world

Tag et kig. :) 


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. juni 2016 af MaibritG

Mit bud er Malta, da engelsk og maltetisk er landets hovedsprog. Der findes også flere sprogskoler (jeg mener EF sender elever derned) i landet.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #3
18. juni 2016 af JustStudy (Slettet)

#1: Spændende læsning, måske jeg burde blive i Danmark og lade som om jeg ikke kan dansk ;-). 

Min umiddelbare tanke var også Malta. Kender du en side, hvor man kan finde de lokale skoler? Det er nemlig billigere at kontakte dem direkte i stedet for at gøre det gennem EF. 

Tak fordi I giver jer tid til at hjælpe, det sætter jeg pris på. 

Med venlig hilsen 
Adam 


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. juni 2016 af EnStuderende

Hvis du skal vente lang tid på din rejse eller ikke finder nogen at praktisere engelsk med, så er der andre gode tips:

Læse højt fra bøger

Snakke højt med dig selv om alt mellem himmel og jord (måske mens andre ikke er i nærheden)

iTalki

etc.


Svar #5
18. juni 2016 af JustStudy (Slettet)

#4 

Tak for de gode råd. Nogle af dem praktisere jeg allerede i forvejen, hvorfor jeg ønsker at søge nye udfordringer.

Vh :-)
Adam 


Brugbart svar (0)

Svar #6
18. juni 2016 af Stygotius

Der er kun ét land man kan råde folk at rejse hvis nogen som dig vil lære engelsk, og det er Nederlandene. Folk dér snakker generelt meget fint engelsk.


Brugbart svar (0)

Svar #7
18. juni 2016 af MaibritG

#3

Min umiddelbare tanke var også Malta. Kender du en side, hvor man kan finde de lokale skoler? Det er nemlig billigere at kontakte dem direkte i stedet for at gøre det gennem EF.

Jeg vil så anbefale dig at rejse med et godkendt selskab, der har de rigtige kontakter og nogle ordentlige bo-faciliteter. Ja, det koster noget mere - men så er der også større chancer for, at du rent faktisk får en god oplevelse (eller i det mindste kan klage over dit forløb). 

Du kan også google "Sprogskole Malta", hvor der kommer flere udbydere. Så kan du finde det selskab med den billigste pris, hvis det er pengene, der er det afgørende.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #8
18. juni 2016 af JustStudy (Slettet)

Tak for de gode råd alle sammen :-) ! 


Brugbart svar (0)

Svar #9
18. juni 2016 af Stygotius

Man kan kun råde folk til at holde sig helt væk fra EF-Sprogrejser.

Eleverne bliver ladt helt i stikken, og lærerne får en ussel løn, men skal være til rådighed næsten hele døgnet.  Det er et useriøst møgforetagende.


Svar #10
19. juni 2016 af JustStudy (Slettet)

Har fundet en skole i Malta ved navn Chambage, hvor priserne synes til at være fornuftige. 
Er der nogle som har erfaringer med denne skole? 
Her er et link: http://www.chambercollege.com

Vh 


Skriv et svar til: Hvilket land anbefaler I at rejse til hvis man er dårlig til engelsk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.